A lehető legkisebb zaj és rezgésterhelésű bontási technológiát alkalmazzák.
Továbbra is a legnagyobb körültekintéssel folynak a Pázmány Campus bontási munkálatai - közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium szerdán. A munkálatok során
október első hetében folytatódik a Campus tömbben a belső épületek, a paloták között szorosan elhelyezkedő irodaépület, valamint a már elbontott stúdióépület és garázs melletti hátsó épület bontása.
Az épületek gépi bontásának előkészítéseként leszerelik a korábbi működést kiszolgáló beépített eszközöket és klímaberendezéseket, folyamatosan halad az épületek belső bontása és a bontási anyagok szelektálása. Ezzel egyidejűleg zajlik az épületekben hátrahagyott, már nem használható bútorok és egyéb lomok kipakolása és elszállítása is - ismertették.
Előkészítés alatt áll a bunkerépület vasbeton szerkezetének bontása is, amelyhez a lehető legkisebb zaj és rezgésterhelésű bontási technológiát alkalmaznak.
A beruházó számára kiemelten fontos, hogy megőrizze a létesítményben fellelhető értékeket, ezért már a bontást megelőző előkészítési szakaszban különböző társadalmi szervezetek és múzeumok közvetlen bevonásával nyilvántartásba helyezte azokat az értékes tárgyakat, amelyeket most kézi bontással tárnak fel, majd adnak át az értékleltárban megjelölt fogadó szervezeteknek - emelte ki többek között a minisztérium.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.