Részben új nyomvonalon vezetne majd a 35 kilométer hosszú út a két vármegyeszékhely között, feltételes közbeszerzést írtak ki.
Egy lépéssel közelebb vagyunk Kelet-Magyarország gyorsforgalmi úthálózatának egy régen várt és kifejezetten jelentős fejlesztéséhez. Az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent az Építési és Közlekedési Minisztérium Debrecen - Nyíregyháza között, részben új nyomvonalon vezetett 2x2 sávos közúti kapcsolat létrehozására kiírt tendere engedélyes és kiviteli terv elkészítésére. A projektet feltételes közbeszerzésként írták ki.
Ahogy a dokumentumban fogalmaznak, a beruházás célja, hogy megteremtse Nyíregyháza és Debrecen gazdasági övezetei között a nagy kapacitású, biztonságos közúti összeköttetést. Jelzik, korábban az előkészítés első lépéseként már elkészült a nyomvonalra a tanulmányterv, a környezeti hatástanulmány és a hatóságok kiadták a környezetvédelmi engedélyt is. Eddig a projekten a minisztérium beruházási honlapja szerint az Unitef-83 Zrt., a Tura-Terv Kft. és a Via Futura Kft. dolgozott.
A most megjelent közbeszerzésben az engedélyezési és kiviteli tervet egy mintegy 35 km hosszú egybefüggő – ebből 10 km meglévő, 25 km új nyomvonalon vezetett – 2x2 sávos közúti kapcsolat létrehozásához kell majd elkészíteni.
A fejlesztéssel érintett szakasz a 354. sz. főút – távlati Debrecen keleti elkerülő szakasz csomópontjától a 4. sz. főút – M3 autópálya csomópontjáig tart,
Külön kiemelik, hogy
a nyertesnek meg kell majd terveznie a 4. sz. főút/Oláhrét utca csomópont és a 100. sz. vasútvonal 2606+63 hm szelvényében lévő vasúti keresztezés közötti szakasz (200 m) burkolaterősítés és szélesítés dokumentációját.
Része a kiírásnak a 4. sz. főút és a Hajdúhadháznál futó 49101 j. út közötti új közúti kapcsolat előzetes környezeti vizsgálati dokumentációjának elkészítése és a kapcsolódó határozat megszerzése. Az útvonal itt várhatóan 3.200 m hosszan fut majd. Az ÉKM fenntartja a jogot, hogy opcióként lehívhassa majd erre a szakaszra az engedélyezési- és kiviteli tervek elkészítését, valamint a tervezői művezetés elvégzését is.
A projektben mindemellett Debrecenben egy komplex mérnökségi telepet is létesítenek, várhatóan 1500 m2 hasznos összterületű irodaépülettel, 1500 m2 hasznos alapterületű műhellyel és 1500 m2 hasznos alapterületű sótárolóval.
Először alkalmazták Magyarországon és rögtön 36 méteres magasságban a PERI moduláris homlokzati állványrendszerét. Budapest szívében, Ferencvárosban a fenntartható építészet jegyében elkészült Metrodom Green 513 lakásos épületének homlokzatát összesen 7000 négyzetméteren borítják örökzöld növények. A lenyűgöző látványt nyújtó zöldfalak kialakítását az első ütemben a PERI állványrendszerei segítették.
Ezek a vállalkozások már fél éve eltiltott státuszban vannak, így tavasz óta nem vállalhatnak munkát a vonatkozó jogszabály szerint.