Részben új nyomvonalon vezetne majd a 35 kilométer hosszú út a két vármegyeszékhely között, feltételes közbeszerzést írtak ki.
Egy lépéssel közelebb vagyunk Kelet-Magyarország gyorsforgalmi úthálózatának egy régen várt és kifejezetten jelentős fejlesztéséhez. Az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent az Építési és Közlekedési Minisztérium Debrecen - Nyíregyháza között, részben új nyomvonalon vezetett 2x2 sávos közúti kapcsolat létrehozására kiírt tendere engedélyes és kiviteli terv elkészítésére. A projektet feltételes közbeszerzésként írták ki.
Ahogy a dokumentumban fogalmaznak, a beruházás célja, hogy megteremtse Nyíregyháza és Debrecen gazdasági övezetei között a nagy kapacitású, biztonságos közúti összeköttetést. Jelzik, korábban az előkészítés első lépéseként már elkészült a nyomvonalra a tanulmányterv, a környezeti hatástanulmány és a hatóságok kiadták a környezetvédelmi engedélyt is. Eddig a projekten a minisztérium beruházási honlapja szerint az Unitef-83 Zrt., a Tura-Terv Kft. és a Via Futura Kft. dolgozott.
A most megjelent közbeszerzésben az engedélyezési és kiviteli tervet egy mintegy 35 km hosszú egybefüggő – ebből 10 km meglévő, 25 km új nyomvonalon vezetett – 2x2 sávos közúti kapcsolat létrehozásához kell majd elkészíteni.
A fejlesztéssel érintett szakasz a 354. sz. főút – távlati Debrecen keleti elkerülő szakasz csomópontjától a 4. sz. főút – M3 autópálya csomópontjáig tart,
Külön kiemelik, hogy
a nyertesnek meg kell majd terveznie a 4. sz. főút/Oláhrét utca csomópont és a 100. sz. vasútvonal 2606+63 hm szelvényében lévő vasúti keresztezés közötti szakasz (200 m) burkolaterősítés és szélesítés dokumentációját.
Része a kírásnak a 4. sz. főút és a Hajdúhadháznál futó 49101 j. út közötti új közúti kapcsolat előzetes környezeti vizsgálati dokumentációjának elkészítése és a kapcsolódó határozat megszerzése. Az útvonal itt várhatóan 3.200 m hosszan fut majd. Az ÉKM fenntartja a jogot, hogy opcióként lehívhassa majd erre a szakaszra az engedélyezési- és kiviteli tervek elkészítését, valamint a tervezői művezetés elvégzését is.
A projektben mindemellett Debrecenben egy komplex mérnökségi telepet is létesítenek, várhatóan 1500 m2 hasznos összterületű irodaépülettel, 1500 m2 hasznos alapterületű műhellyel és 1500 m2 hasznos alapterületű sótárolóval.
A generálkivitelező Duna Aszfalt Zrt. és a tervező CÉH Zrt. különleges mérnöki teljesítményét ismerte el az Acélszerkezeti Szövetség.
Egy útszakasz, ami többet tud a forgalomról, mint a sofőrök – és adatban beszél. Az M1–M7 autópálya budaörsi szakaszán zajló fejlesztés során a Magyar Közút és a BME közösen építik ki további ipari partnerekkel együttműködésben azt a digitális infrastruktúrát, amely valós időben képes érzékelni, értelmezni és modellezni a közlekedést.