Az előkészítési munkálatok már kifejezetten előrehaladtak az óriásprojekten.
Ismét hír érkezett az MKIF Magyar Koncesszió Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-től az M1-es autópálya szeptemberben induló bővítésének előkészítési munkálatairól, melyekről rendszeresen beszámolunk. A mintegy 80 kilométeres bővítés során az M0-s autóúttól az Ács és Bábolna térségében található Concó pihenőig újul meg a pálya burkolata és bővül 2x3 sáv + ITS sávra (ez utóbbi rövidítés az intelligens leállósáv kifejezést takarja) az M1-es.
Most az MKIF arról ír a Facebookon:
a pálya mellett a Budapest felé vezető oldalon több helyszínen is (Óbarok — Tatabánya-Újváros között) már zajlanak a töltésalapozások, szélesítések.
Ezen töltésekre ideiglenes pályaszerkezet épül, így a Hegyeshalom felé vezető oldal bővítésének ideje alatt, a Budapest felé vezető oldalon mind a két irányban 2+2 sávon tud haladni a forgalom.
A töltések építéséhez geodéziai alappont hálózat került kiépítésre, melyeknek köszönhetően centiméter pontossággal, folyamatos ellenőrzés mellett tudnak dolgozni a területen a munkagépek - foglalják össze.
Uniós támogatással, a KEHOP Plusz program keretében. A kivitelezés 2027 januárja után rajtolhat el.
Az energetikai kihívásokra felkészítő átképzések is az új kecskeméti létesítmény tanrendjének kiemelt részét képezik.