2025.07.16, Szerda
Egyre közelebb az M1-es bővítésének rajtja - már épülnek az ideiglenes felhajtósávok
Fotók: MKIF

Egyre közelebb az M1-es bővítésének rajtja - már épülnek az ideiglenes felhajtósávok

magyarepitok.hu, MKIF/Facebook

2025.07.16. 07:00 - Szabó Ákos

Az MKIF már mintegy háromnegyed éve végez előkészítő munkálatokat az M1-es 2 x 3+1 sávos bővítésének szeptemberi megkezdéséhez.

Hirdetés

Ismét beszámolóval jelentkezünk az M1-es autópálya bővítésének előkészületeiről, ahol az első szakasz másfél hónap múlva lép a fő kivitelezési fázisba. A történelmi jelentőségű beruházásról lapunk rendszeresen ír, és nemrég egy átfogó interjú keretében Németh Tamástól, a beruházó MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatójától értesülhettek olvasóink számos új információról. Többek között tájékoztatást kaptunk a most is bemutatott előkészítő munkákról, mint ahogy arról is, hogy legkésőbb 2025. szeptember elsején a tényleges bővítést is elkezdi az MKIF Zrt.

 

A képre kattintva galéria nyílik

A mintegy 80 kilométeres bővítés során 

az M0-s autóúttól az Ács és Bábolna térségében található Concó pihenőig újul meg a pálya burkolata és bővül 2x3 sáv + ITS sávra (ez utóbbi rövidítés az intelligens leállósáv kifejezést takarja) az M1-es.

Most arról számol be az M1-es bővítésére felkészülő Facebook-posztjában az MKIF, hogy gyorsítósávval fogják segíteni a bővítés alatt a csomópontoknál a felhajtást az M1-en, ezért ideiglenes felhajtókat építenek.

 

 

Ezek az új, ideiglenes utak nem csak a felhajtást és a besorolást könnyítik, gyorsítják, hanem ezek segítségével azokon a helyeken is biztosítják majd a feljutást az M1-re, ahol a meglévő csomóponti ágak a hidak, felüljárók átépítését akadályoznák - foglalják össze. 

Az M1 idén kezdődő bővítése során 72 meglévő alul-, és felüljárót építenek át, hogy megfeleljenek az új keresztmetszeti követelményeknek. A kiszélesített pálya egyszerűen nem férne el ezek alatt.

 

 

Az első ütemben 6 csomópontban alakítanak ki ilyen ideiglenes felhajtóágat. Ezek: 

  • Concó,  

  • Tatabánya,  

  • Óbarok,  

  • Bicske,  

  • Herceghalom 

  • és a Sasfészek-tó pihenőhely.

 

 

Az építés során nagyjából 6000 köbméter földet mozgatunk meg és több mint 7000 négyzetméter aszfaltot terítenek le. Az ideiglenes utak 3 rétegben, összesen 23 cm-es aszfaltréteggel épülnek, hogy a bővítés során rájuk nehezedő terhelést elbírják. Az ideiglenes utakhoz, a korábban felmart aszfalt egy részét is felhasználják.

Galéria

ÚtépítésMKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.M1-es autópályaConcóútépítésBábolna

Hírlevél

Hirdetés