Látványos csökkenés az energia- és vízfelhasználásban, kevesebb hulladék, új elektromos járművek a céges flottában és díjnyertes zöld projektek.
Immár negyedik alkalommal tette közzé átfogó fenntarthatósági jelentését a Market Csoport, megerősítve ezzel élenjáró szerepét az építőipar zöld átállásában. A piacvezető magasépítő vállalatcsoport 2024-ben is jelentős eredményeket ért el a környezeti terhelés csökkentésében, miközben a társadalmi felelősségvállalás és a fenntartható vállalatirányítás terén is új mércét állított fel – derül ki a lapunkhoz eljuttatott közleményből. A jelentés hibrid módszertan alapján készült: részben igazodik az új uniós CSRD-irányelv követelményeihez, amelyet a GRI-standardok szerinti adatstruktúra egészít ki.
A Market 2022-ben, a hazai építőipari cégek közül elsőként publikált a nemzetközi sztenderdeknek megfelelő fenntarthatósági jelentést – írják. Az azóta eltelt időszakban a vállalat stratégiai szinten építette be működésébe az ESG (Környezeti, Társadalmi és Vállalatirányítási) szempontokat, amelynek eredményei a 2024-es adatokban is egyértelműen megmutatkoznak.
„Büszkék vagyunk rá, hogy a Market nemcsak az építkezések volumenében, hanem a fenntarthatóság iránti elkötelezettségben is piacvezető tud lenni. A 2024-es eredményeink bizonyítják, hogy a zöld működés és a gazdasági siker kéz a kézben járnak. Az ESG számunkra egy olyan stratégiai irány, amely hosszú távon garantálja a Market Csoport versenyképességét és értékteremtő képességét. Köszönettel tartozom a teljes csapatnak, hogy elkötelezett munkájukkal nap mint nap hozzájárulnak közös céljaink eléréséhez”
– mondta Scheer Sándor, a Market Építő Zrt. alapító-vezérigazgatója.
A Market Csoport számos kulcsterületen a következetes fejlődés jeleit mutatja a 2019-es bázisévhez viszonyítva. Az alábbi 2024-es eredmények a fenntarthatósági stratégia sikerességét igazolják:
A fenntarthatósági célok elérését a Market Csoport folyamatos technológiai fejlesztésekkel is támogatja. 2024-ben sikeresen tesztelték az első 100%-ban elektromos betonmixert, amely a jövőben károsanyag-kibocsátás nélkül vehet részt az építkezéseken. A cég flottája 23 új elektromos járművel bővült, így a személyi autókat számláló járműpark már 30%-ban hibrid vagy tisztán elektromos meghajtású, amellyel évente mintegy 95 tonna szén-dioxid kibocsátás takarítható meg.
A vállalat a fenntarthatósági tudás megosztására is hangsúlyt fektet. A belső szemléletformáló programok mellett a vállalat projektjei is a zöld szemlélet gyakorlati megvalósulásának kiváló példái:
A Market Csoport elkötelezettségét a független szakmai szervezetek is elismerik. A HVG és a Planet Fanatics' Network által összeállított ESG TOP 40-es listán a vállalat a környezeti dimenzióban a harmadik helyezést érte el a hazai cégek között. Ez az elismerés megerősíti, hogy a Market Csoport következetes munkával valódi zöld fordulatot valósít meg a magyar építőiparban, és a jövőben is az innovatív és fenntartható megoldások úttörője kíván lenni.
Azonban alacsony bázismutatókhoz mérhető az ágazat kibocsátása.
Azért dolgozik, hogy egy-egy szakember vagy vállalat megítélése a teljesítményéhez méltó szintre emelkedjen.