Lerakták az M30-as Tornyosnémeti és a határ közti szakaszának alapkövét. A közlekedők várhatóan a jövő év végétől használhatják majd az 1,7km hosszú utat.
Vas Károly, az EuroAszfalt igazgatója, dr. Hörcsik Richárd, a térség országgyűlési képviselője és Mayer András, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgató-helyettese elhelyezték az M30-as Tornyosnémeti és a szlovák országhatár közötti szakaszának alapkövét.
Már tavasszal lezajlottak a régészeti munkálatok és a lőszermentesítés, s áprilisban zárult le a közbeszerzési eljárás az útszakasz kivitelezésére, melynek eredményeképpen az EuroAszfalt Kft. végezheti a munkát.
A beruházás keretében 1,7 km hosszú, 2x2 sávos autóút épül leállósávval és középső elválasztó sávval. Tornyosnémetitől nyugatra egy különszintű csomópont is létesül, két körforgalommal, és egy öttámaszú, 4 pillérű híddal. A Tornyosnémeti mellett található, 20 éve épült tengelysúlymérő állomást felújítják, s a szakasz biztonságos téli üzemeltetéséhez egy kálciumklorid oldat tárolót és sósilót létesítenek. Jelenleg folynak az előkészítési munkák, kezdődik a humuszleszedés és a töltésépítés. A fejlesztés uniós és hazai források felhasználásával valósul meg, a kivitelezés nettó összege 4,379 milliárd forint.
Az M30-as jelenleg az M3-as autópályát köti össze Miskolccal. A most épülő kétszer két sávos sávos szakasz a magyar-szlovák országhatáron csatlakozik majd a Kassa felől érkező szlovák R4 gyorsforgalmi úthoz, s a közlekedők várhatóan 2017 év végén már használhatják. A Tornyosnémeti és Miskolc közötti 60 kilométeres szakasz kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési kiírás év végén jelenik meg.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.