A Szántódról rajtoló, 2000 tonnás óriásgép a meglévő vágány alatt, annak elbontása nélkül hoz létre új alépítményt, a hagyományos technológiánál kétszer gyorsabb.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) arról számolt be, hogy csütörtök reggel munkára indul a PM 1000-es alépítmény-javító óriásgép. A 2000 tonnás, 1115 méter hosszú gépóriás a Balaton déli partján a Szántód és Balatonszentgyörgy közötti vasútvonalon kezdi meg a felújítást. A gép az első ütemben április 21-től április 28 -ig a Szántód-Kőröshegy és Balatonszárszó vasútállomások közötti szakasz alépítményét építi át éjjel-nappali munkavégzésben.
A NIF közleményéből az is kiderül, a technológia a világ legkorszerűbb alépítmény-javítási eljárása, amely minőségben, hatékonyságban és gazdaságosságban is egyedülálló. A géplánc egyik legnagyobb előnye a hagyományos technológiákkal szemben, hogy a meglévő vágány alatt, annak elbontása nélkül végzi el az új alépítmény megépítését.
A gépezet csapadékos időjárásban is folyamatosan tud dolgozni, 24 órás munkavégzés esetén napi 650-750 métert halad, ami a hagyományos technológia tempójának kétszerese. A meglévő zúzottkőágyazat anyagát újrapattintással érdesíti, rostálja és mossa, így kiváló minőségű ágyazattal adja át a pályát. A védőréteg alsó 15-20 cm-es részét újrahasznosított kőanyagból készíti el, ezzel nagymérvű helyszíni anyag-újrafelhasználást tesz lehetővé.
Ahogy arról korábban is beszámoltunk, a Szántód és Balatonszentgyörgy közötti 52 kilométeres szakaszon átépül a vasútvonal. Új második vágány, új peronok és átkelők létesülnek. A vonatok sebessége 100 km/órára növekedik. A kivitelezés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) megbízásából, a NIF Zrt. beruházásban 15% hazai és 85% uniós forrás bevonásával valósul meg. A kivitelezést az R-Kord, a V-Híd és a Swietelsky konzorciuma végzi.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.