A NIF Zrt. beruházásában megvalósuló közlekedésbiztonsági program keretén belül eddig négy útátjáró újult meg Ceglédbercel, Mende (Gyömrő), Sásd és Sárbogárd településeken; a fejlesztés Farmos és Tápiószentmárton településeken folytatódik.
A vasúti átjárók fejlesztésével javul a vasúti közlekedés és az érintett közúti útvonalak biztonsága. Csökken az utazási idő, a járművek üzemeltetési költsége, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában megvalósuló fejlesztés elősegíti a balesethelyzetek elkerülését, hozzájárul a személyi közlekedésben és a vasúti teherszállításban a balesetek számának és anyagi károk csökkentéséhez. Az építkezéssorozat a MÁV-hálózatának közlekedésbiztonság javítási programjában valósul meg, jelenleg a II/A ütemnél tartanak a folyamatosan haladó projektben.
Ceglédbercelen a 100a számú Budapest–Záhony vasútvonal és a 40. számú főút keresztezésénél található vasúti átjáró magassági vonalvezetésének korrekciója megtörtént. Az útburkolatot felújították, a vízelvezetés átépítették, illetve kapubehajtó, útcsatlakozás építése és megerősítése is befejeződött.
Mendén, a fővárostól északkeletre a korábban is használt vasúti átjáró magassági korrekciója a 120a vasútvonal és a 4603. jelzésű út keresztezésénél elkészült, többek között a vízelvezetés rendezésén dolgoztak. Mivel az átépítés földműszélesítéssel járt, az út menti ingatlanok megközelítésére szolgáló felhajtókat is átépítették.
A Baranya megyei Sásd állomásnál a vasúti átjáróban – a 611. számú főút és a 40. számú Budapest-Pusztaszabolcs-Pécs vasútvonal 1719+81 hm szelvényében – új STRAIL-elemeket építettek be, ezen kívül a 611. számú főutat is kiszélesítették és felújították, mintegy 200 méteren.
Fejér megyében, Sárbogárd állomásnál – a 63. sz. főút és a 40. sz. Budapest-Pusztaszabolcs-Pécs vasútvonal 784+35 hm szelvényében található – vasúti átjáró vonalvezetésének korrekciója, az átjáró környezetében a pályaszerkezet felújítása volt a feladat, amit elvégeztek a kerékpárút átvezetésével és az útcsatlakozás módosításával.
Miután közbeszerzésekkel a NIF már kiválasztotta a kivitelezőt, folyamatban van a szerződés aláírása a közép-magyarországi farmosi projekt kapcsán. Ebben a közúti útvonal korrekciója, az útátjáró megszüntetése és új létesítése, illetve a 120. számú vasútvonal 311. számú út csomópontjánál felhagyott közút rendbetétele történik majd meg.
Tápiószentmártonban pedig a munkálatok október hónapban rajtoltak el. Itt a projekt során a 311. sz. főút mintegy 700 m egybefüggő új nyomvonalát megépítik, a 120. számú vasútvonal és az út kereszteződésében lévő vasúti átjárót és -pályát pedig átépítik.
Emellett a vasúti megállóhelyhez új belterületi bekötő utat alakítanak ki buszfordulóval, P+R parkolóval, járdával és kerékpártárolóval.
A közösségi közlekedési rendszerek fejlesztése révén az egyéni közlekedési módokat használó utazók számára vonzóbb közösségi közlekedési rendszer alakul ki. A vasúti közlekedés biztonságának, szolgáltatási színvonala növekszik, a környezetre gyakorolt negatív hatások is csökkennek. Mindemellett
csökken a baleseti kockázat a vasúti és tranzitútvonalakon, illetve szintén csökken az utazási idő.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában uniós és hazai forrás bevonásával valósul meg.
Régen várt útfejlesztéssel járhat jól Zalabesenyő, Lukahegy és Vakaroshegy környéke.
Az immáron tizenötödjére megrendezett Infotér Konferencia keretein belül először vették górcső alá az építőipart: a balatonfüredi Contech Konferencia médiatámogatójaként lapunk is jelen volt.