A NIF Zrt. beruházásában megvalósuló közlekedésbiztonsági program keretén belül eddig négy útátjáró újult meg Ceglédbercel, Mende (Gyömrő), Sásd és Sárbogárd településeken; a fejlesztés Farmos és Tápiószentmárton településeken folytatódik.
A vasúti átjárók fejlesztésével javul a vasúti közlekedés és az érintett közúti útvonalak biztonsága. Csökken az utazási idő, a járművek üzemeltetési költsége, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában megvalósuló fejlesztés elősegíti a balesethelyzetek elkerülését, hozzájárul a személyi közlekedésben és a vasúti teherszállításban a balesetek számának és anyagi károk csökkentéséhez. Az építkezéssorozat a MÁV-hálózatának közlekedésbiztonság javítási programjában valósul meg, jelenleg a II/A ütemnél tartanak a folyamatosan haladó projektben.
Ceglédbercelen a 100a számú Budapest–Záhony vasútvonal és a 40. számú főút keresztezésénél található vasúti átjáró magassági vonalvezetésének korrekciója megtörtént. Az útburkolatot felújították, a vízelvezetés átépítették, illetve kapubehajtó, útcsatlakozás építése és megerősítése is befejeződött.
Mendén, a fővárostól északkeletre a korábban is használt vasúti átjáró magassági korrekciója a 120a vasútvonal és a 4603. jelzésű út keresztezésénél elkészült, többek között a vízelvezetés rendezésén dolgoztak. Mivel az átépítés földműszélesítéssel járt, az út menti ingatlanok megközelítésére szolgáló felhajtókat is átépítették.
A Baranya megyei Sásd állomásnál a vasúti átjáróban – a 611. számú főút és a 40. számú Budapest-Pusztaszabolcs-Pécs vasútvonal 1719+81 hm szelvényében – új STRAIL-elemeket építettek be, ezen kívül a 611. számú főutat is kiszélesítették és felújították, mintegy 200 méteren.
Fejér megyében, Sárbogárd állomásnál – a 63. sz. főút és a 40. sz. Budapest-Pusztaszabolcs-Pécs vasútvonal 784+35 hm szelvényében található – vasúti átjáró vonalvezetésének korrekciója, az átjáró környezetében a pályaszerkezet felújítása volt a feladat, amit elvégeztek a kerékpárút átvezetésével és az útcsatlakozás módosításával.
Miután közbeszerzésekkel a NIF már kiválasztotta a kivitelezőt, folyamatban van a szerződés aláírása a közép-magyarországi farmosi projekt kapcsán. Ebben a közúti útvonal korrekciója, az útátjáró megszüntetése és új létesítése, illetve a 120. számú vasútvonal 311. számú út csomópontjánál felhagyott közút rendbetétele történik majd meg.
Tápiószentmártonban pedig a munkálatok október hónapban rajtoltak el. Itt a projekt során a 311. sz. főút mintegy 700 m egybefüggő új nyomvonalát megépítik, a 120. számú vasútvonal és az út kereszteződésében lévő vasúti átjárót és -pályát pedig átépítik.
Emellett a vasúti megállóhelyhez új belterületi bekötő utat alakítanak ki buszfordulóval, P+R parkolóval, járdával és kerékpártárolóval.
A közösségi közlekedési rendszerek fejlesztése révén az egyéni közlekedési módokat használó utazók számára vonzóbb közösségi közlekedési rendszer alakul ki. A vasúti közlekedés biztonságának, szolgáltatási színvonala növekszik, a környezetre gyakorolt negatív hatások is csökkennek. Mindemellett
csökken a baleseti kockázat a vasúti és tranzitútvonalakon, illetve szintén csökken az utazási idő.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában uniós és hazai forrás bevonásával valósul meg.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.