A V-Híd kivitelezésében fejlesztik Bicske intermodális csomópontját a NIF megbízásából, a kivitelezés ütemterv szerint halad.
Legutóbb május elején írtunk Fejér megye meghatározó közösségi közlekedési beruházásáról, a bicskei intermodális csomópont projektjéről. A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósuló, mintegy nettó 9,92 milliárd forint értékű projekt kivitelezője a V-Híd Építő Zrt.
A 2021 júniusában elrajtolt építkezés a bicskei vasútállomás térségének egy rendkívül összetett, több feladatelemből álló fejlesztése, amely két ütemben valósul meg.
Ezúttal a projekt első egy éve alatti előre haladásról tartottak sajtótájékoztatót június 16-án.
A NIF az eseményről kiadott közleményében hangsúlyozta: a munkálatok ütemterv szerint haladnak.
Mint összefoglalták, az első ütemben a V-Híd már elkészült a vasútállomástól nyugatra épülő új Tatai út és Csákvári út közötti összekötő út alépítményének munkáival, valamint az épületbontási és fakivágási feladatokat is elvégezték.
Kifejtették: részben elkészült a gyalogos peronaluljáró meghosszabbítása is, melyet 2021 második felében kezdtek el, ezt időközben ideiglenesen forgalomba is helyezték. Ezt követően a gyalogos vasúti felüljárót is elbontották.
2021 második felében kezdte el a kivitelező a déli oldalon épülő P+R parkoló és körforgalom, a vasúti közrakodó vágányok burkolt rakterülete és azok megközelítő útjának kivitelezését. Szintén ugyanekkor kezdték el a fejlesztéssel érintett terület csapadékvíz-elvezető rendszerének kialakítását, átépítését, valamint a közműkiváltási munkákat is.
Ezeken a feladatokon folyamatosan dolgozik a V-Híd, illetve szintén jelenleg végzik el az új rakodóvágányok nagy tömegű föld- és vágányépítési munkáit, valamint a vasút fölött átvezető közúti felüljáró átépítését, illetve az összekötő út védőrétegének kialakítását is.
Az új rakodó és a déli P+R parkoló szintén most zajló nagytömegű földmunkáinak befejeztével a rakodó szilárd burkolatának és vágányainak kiépítésére kerülhet sor, illetve a parkoló pályaszerkezetének kialakítása lesz majd a V-Híd feladata. Az első ütem várhatóan 2023 októberében készül el.
A sajtótájékoztatón Tessely Zoltán, országgyűlési képviselő elmondta: „Bicske és a térség eddigi legnagyobb beruházása valósul meg a jelenlegi fejlesztéssel, amely szerves részét képezi a hosszútávú terveinknek. A bicskeiek érzékelhetik a legjobban, hogy a munkák lépésről lépésre, ütemezetten zajlanak, amely jelentősen befolyásolja majd a lokális gazdaság fellendülését. Örömteli arról is beszélni, hogy a fejlesztés ezzel nem áll meg, év végéig elkészülnek a következő ütem tervei, melynek keretében nagy álmunk válhat valóra, hiszen vissza szeretnénk építeni a királyi múltra visszatekintő Bicske vasútállomási épületet is.”
Bálint Istvánné, Bicske város polgármestere kifejtette: „Ez a közel 10 milliárdos beruházás páratlan értékű a városban. Sok éven keresztül okozott komoly problémát a balesetveszélyes aluljáró, amely elbontása meg is valósult, miután megkaptuk a modern átjárót a két Csákvári út es a Móricz Zsigmond utca között. Nagy várakozással tölti el a helyieket a P+R parkolók kiépítése is, ami nagy könnyebbséget jelent majd a vonattal közlekedőknek és az itt élőknek egyaránt.”
Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese hozzátette: „Zajlanak a II. ütem tervezési munkái (közúti aluljáró és felvételi épület). Látványos elemként két héten belül megkezdődik a Csákvári és a Tatai út közötti út aszfaltozása. Arra törekszünk, hogy minden tervünk a legjobb kidolgozottságú legyen annak érdekében, hogy a megvalósíthatósági fázisban már ne merüljenek fel nehézségek.”
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
Jövőre a Keleti-programban újabb beruházások jönnek.