A GYSEV Zrt. beruházásában 17 kilométernyi szakasz újult meg a két nyugati város között, a következő lépés a villamosítás.
Vitézy Dávid, a TIM közlekedéspolitikáért felelős államtitkára közösségi oldalán számolt be a Szombathely és Kőszeg közötti vasútfejlesztés eredményeiről, amelyet a korábbi közbeszerzési adatok szerint a Homlok Építő Zrt. kivitelezett nettó 2,858 milliárd forintos szerződéses értéken.
A Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) vezérigazgatója jelezte, a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. beruházásában 17 kilométer hosszú szakasz újult meg a két település között, ezáltal immár 80 km/h-val közlekedhetnek a szerelvények.
A projektben megújultak az útátjárók - összesen 16 darab útátjárót építettek meg vagy át - továbbá kiépült a távközlő optikai hálózat is. „Emellett további hét megállóhelyen – Kámon, Gencsapáti alsó és felső, Gyöngyösfalu, Lukácsháza alsó, Lukácsháza, Kőszegfalva – 55 centiméteres magasperon, esőbeállók, korszerű LED-es térvilágítás létesült, és új peronbútorok teszik komfortosabbá a vasúti utazást” – írja Vitézy Dávid a bejegyzésében. „Új vizuális kijelzők, korszerű hangos tájékoztató berendezések, rendezettebb környezet, kerékpártárolók és P+R parkolók is várják az utasokat.”
A 2021 nyarán megkezdett felújításban mindezek mellett Kőszeg állomáson a vágányhálózat átépítése és a biztosítóberendezés átalakítása is megtörtént.
Az államtitkár ugyanakkor további tervekre is kitért: eszerint Kőszeg vasútállomása kívül-belül megszépül, továbbá jövőre megkezdődhet a vonal villamosítása – amiről már lapunk is beszámolt. „Így Kőszegre is modern Flirt motorvonatok mehetnek Szombathelyről, amilyenekkel a GYSEV a teljes térségben kiállítja a regionális vonatokat” – olvasható a bejegyzésben.
Mindezeken túl Kőszeg vasútállomás egy további fejlesztést is kapott: intermodális peron épült, így az autóbuszok közvetlenül a vasúti peron mellett tudnak megállni, lényegesen könnyebbé téve az átszállást az utasoknak.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.