Sárváry István, a hazai vasútfejlesztés piacvezető vállalatának vezérigazgatója a Mészáros Alapítvány Balatonalmádiban tartott konferenciájának nyitónapján üzent az ágazatnak.
Idén hatodik alkalommal szervezik meg a Mészáros Alapítvány konferenciáját Balatonalmádiban. A hétfői nyitónapon felszólalásában Sárváry István, a Mészáros Csoporthoz tartozó V-Híd Zrt. vezérigazgatója az aktuális gazdasági környezetre reagálva fogalmazott meg több nyomós üzenetet is az építőipar felé.
Kifejtette:
a kor egyik legnagyobb kihívása az, hogy a vállalatok miként tudják uralni az energiaválság nyomán kialakult nehéz helyzetet, a V-Híd Zrt.-nek pedig megvan erre a stratégiája.
A vezérigazgató közölte: V-Híd Zrt. esetében is érződik a válság hatása, hiszen az alapanyagként használt acél ára 2016 óta háromszorosára nőtt, a rézé pedig 2 és félszeresére. Elmondta még azt is, a válság kezelése érdekében olyan gépeket vesznek, amelyek fajlagosan olcsóbbá teszik az építési tevékenységet, emellett törekszenek az anyagok újrahasznosítására.
Beszédében Sárváry István összefoglalta: a 20 milliárd forintos eszközparkkal rendelkező V-Híd 50 kilométernyi vasutat épít át évente; a feladatai közé tartozik felüljárók, aluljárók építése, villamosítás – fejtette ki (ezekről a projektekről lapunk is rendszeresen ír).
A felhasznált alapanyagokról szólva elmondta még: a V-Híd évi 1500 tonna acélt használ fel a sínekhez, vasúti zúzottkőből 7500 tonna szükséges egy kilométernyi szakasz fedéséhez. Az anyagokat Ausztriából, Hollandiából szállítják, de hazai alapanyagokat is használnak.
Rendkívül összetett mérnöki kihívásokkal és régészeti állomásokkal bővül az ősi város vezető nélkül működő metróvonala.
A tervek szerint a pályaszakasz nagyjavítása július 31-ig tart.