Sárváry István, a hazai vasútfejlesztés piacvezető vállalatának vezérigazgatója a Mészáros Alapítvány Balatonalmádiban tartott konferenciájának nyitónapján üzent az ágazatnak.
Idén hatodik alkalommal szervezik meg a Mészáros Alapítvány konferenciáját Balatonalmádiban. A hétfői nyitónapon felszólalásában Sárváry István, a Mészáros Csoporthoz tartozó V-Híd Zrt. vezérigazgatója az aktuális gazdasági környezetre reagálva fogalmazott meg több nyomós üzenetet is az építőipar felé.
Kifejtette:
a kor egyik legnagyobb kihívása az, hogy a vállalatok miként tudják uralni az energiaválság nyomán kialakult nehéz helyzetet, a V-Híd Zrt.-nek pedig megvan erre a stratégiája.
A vezérigazgató közölte: V-Híd Zrt. esetében is érződik a válság hatása, hiszen az alapanyagként használt acél ára 2016 óta háromszorosára nőtt, a rézé pedig 2 és félszeresére. Elmondta még azt is, a válság kezelése érdekében olyan gépeket vesznek, amelyek fajlagosan olcsóbbá teszik az építési tevékenységet, emellett törekszenek az anyagok újrahasznosítására.
Beszédében Sárváry István összefoglalta: a 20 milliárd forintos eszközparkkal rendelkező V-Híd 50 kilométernyi vasutat épít át évente; a feladatai közé tartozik felüljárók, aluljárók építése, villamosítás – fejtette ki (ezekről a projektekről lapunk is rendszeresen ír).
A felhasznált alapanyagokról szólva elmondta még: a V-Híd évi 1500 tonna acélt használ fel a sínekhez, vasúti zúzottkőből 7500 tonna szükséges egy kilométernyi szakasz fedéséhez. Az anyagokat Ausztriából, Hollandiából szállítják, de hazai alapanyagokat is használnak.
A magyar szakemberek Svédország északi részén, éjszakai vágányzárban építettek át mintegy 30 kilométernyi vasúti szakaszt. A projekt kihívása volt, hogy minden reggelre készen kellett átadni a forgalomnak az adott etapot; különlegessége pedig, hogy ezen a területen márciustól augusztusig úgynevezett „fehér éjszaka” van, vagyis alkonyati fényekben zajlott a munka.
Az ÉKM közlekedési infóján az építési miniszter a magyar közlekedés rendszerét átalakító programot hirdetett.