Kiválasztották a nyertes hallgatókat az ösztöndíjprogram pályázói közül, a megállapodásokat ünnepélyes keretek között írták alá a fiatalokkal.
Júliusban, először hirdette meg ösztöndíj pályázatát a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Építőmérnöki Karának alapszakos és mesterszakos hallgatói számára a V-Híd Zrt. A program elsődleges célja a tehetséges és rátermett építőmérnök hallgatók támogatása, szakmai fejlődésük elősegítése és gyakorlati ismereteik bővítése. A kiírásról lapunk is beszámolt.
A V-Híd Zrt., a magyarországi vasútépítési piac vezető szereplője, amelynek célkitűzései között nemcsak a nemzetközi üzleti terjeszkedés, hanem az utánpótlás-nevelés támogatása is szerepel.
A cégcsoport jelenleg közel 1000 munkavállalóval dolgozik a hazai és nemzetközi vasúti piacon, ebből a szellemi foglalkoztatottak aránya mintegy 60 százalék. A kivitelezési ágazat növekedése mellett hangsúlyt kap a kutatás-fejlesztés is, erre a területre minél több fiatal hazai mérnököt terveznek bevonni.
A pályázat indulásakor a V-Híd Zrt. képviselőiből és a BME Építőmérnöki Karának oktatóiból álló szakmai bizottság három hallgatót tervezett ösztöndíjban részesíteni, de végül másképp alakult.
„Nagyon erős mezőny jelentkezett, így a döntés is rendkívül nehéz volt. Az elsődleges bírálati szempont a tanulmányi átlag volt, ám előnyt jelentett, ha valaki TDK-n (Tudományos DiákKör – a szerk.) vett részt, vagy szakkollégiumi tag, esetleg korábban dolgozott a vasútépítés területén. Hét hallgatót hívtunk be személyes beszélgetésre, ám így sem tudtunk hármat kiválasztani, így végül megemeltük a létszámot és négy ösztöndíjat osztottunk ki. De még ezzel sem voltunk elégedettek, így a többi pályázóval is szeretnénk tartani a kapcsolatot a további együttműködés érdekében.” – mondta el lapunknak Hock Benedek, a V-Akadémia szakmai vezetője. A támogatott hallgatókat havi bruttó 200.000 Ft ösztöndíj illeti meg.
Az ünnepélyes eseményen Sárváry István, a V-Híd Zrt. vezérigazgatója írta alá a hallgatókkal kötött szerződéseket. A rendezvényen a BME részéről Almássy Kornél Tamás egyetemi docens, az Építőmérnöki Kar tanszékvezető helyettese is részt vett.
A vállalat a hallgatók mellé mentorokat jelöl ki, akik szakmai tapasztalataikkal segítik a közös munkát. A támogatás egy éve alatt a V-Híd Zrt. heti 8 órás feladatot biztosít hibrid munkavégzésben.
„Ezt a heti 8 órát a Hallgatóval egyeztetve úgy fogjuk összeállítani, hogy minden mérnöki munkakört megismerhessen, tehát lesz benne terepi és irodai munka, otthonról végezhető munka is, egy vagy akár több projekten, a tervezéstől a kivitelezésig.” – részletezte Hock Benedek. A vezető hozzátette: „Személyre szabott programot állítunk össze mindenkinek a saját érdeklődési körének megfelelően, és a program végeztével reméljük, hogy találnak olyan feladatokat, amiket egy gyakornoki program keretében szívesen végeznének majd a csapatunkban.”
A hallgatóknak most első az egyetem, az ösztöndíjjal is ebben szeretné segíteni őket a vállalat. „Mi így annyit várunk el, hogy a tanulmányi átlaguk ne romoljon 3.0 alá (ez az esetükben igazán nem nehéz feltétel), valamint hogy a V-Híd programja mellett más hasonló elfoglaltságot csak velünk egyeztetve vállaljanak. A heti 8 órás munkavégzést az egyetemi elfoglaltságaikhoz fogjuk igazítani, és rugalmasan kezeljük.” – zárta gondolatait.
Egy korábbi cikkünkben számoltunk be arról, hogy a vállalat rekordmértékű nemzetközi megállapodást kötött, melynek értelmében hazánkban kiépül egy vasútépítő gépeket karbantartó központ. A beruházással több tucat olyan munkahelyet teremtenek, amely a szakképzett magyar munkaerő számára itthon biztosít munkalehetőséget. Ezzel nem csupán a már az ágazatban dolgozók számára nyitnak ki egy új ajtót, hanem egyben hazai alternatívát is kínálnak a fiatal szakemberek számára.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.