2024.04.28, Vasárnap

Hirdetés

A jelenlegi helyzetben aktív kommunikáció szükséges a vasúti szektor szereplői között
Fotók: Erdei Mihály / magyarepitok.hu

A jelenlegi helyzetben aktív kommunikáció szükséges a vasúti szektor szereplői között

magyarepitok.hu

2022.10.06. 07:30 - Kolinek Nóra

A HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület rendezésében idén is volt lehetőségük az ágazat képviselőinek arra, hogy a hazai vasút aktuális témáit, napjaink legégetőbb kérdéseit megbeszéljék.

Hirdetés

Október 4-én 14. alkalommal került megrendezésre a Magyar Vasút Konferencia, immár 5. éve a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület saját szervezésében. Az eseményen lapunk is részt vett. A nyitó beszédet Dr. Mosóczi László, a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület elnöke tartotta, őt követte Vitézy Dávid, a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) közlekedésért felelős államtitkára, majd a rendezvény platina fokozatú támogatójának képviseletében Vanya László, a V-Híd Cargo Zrt. vezérigazgatója osztotta meg gondolatait a résztvevőkkel.

A megnyitót követően szakmai előadásokkal és kerekasztal beszélgetésekkel folytatódott a program. Az Igazságos zöld átmenet?! címet viselő I. szekcióban a kerekasztal beszélgetés résztvevői azt a kérdést tárgyalták meg hogyan alakul a vasútvállalatok helyzete a jelenlegi energiapiaci körülmények között.

Fotók: Erdei Mihály / magyarepitok.hu

A beszélgetés Feldmann Márton, a Prolan Zrt. vasút-automatizálási üzletág igazgató moderálásával, valamint Vitézy Dávid, a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) közlekedésért felelős államtitkára, Dr. Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója, Kotiers Román CFO, a Rail Cargo Hungaria Zrt.az igazgatósági tagja, Zahalka Attila, a METRANS Konténer Kft. kereskedelmi igazgató részvételével zajlott.

Az áram árának kiszámíthatatlanságával a vasúti szektor először találkozott, soha nem látott kiugrások vannak az energiapiacon, hatalmas kilengések az árak tekintetében. A legfontosabb a jelenlegi helyzetben az aktív kommunikáció a vasúti szektor szereplői között, hiszen a nehézségek az ágazat minden szereplőjét érintik.

A beszélgetés résztvevői egyetértettek abba, hogy digitalizációs fejlődésre van szükség, valamint olyan technológiai módszerekre, amelyek megteremtik a lehetőségét annak is, hogy a vasútvállalatok önálló energiabeszerzők lehessenek.

A személyszállítás fejlesztéséhez utasfókuszú szemlélet szükséges

A vasútfejlesztés évtizede – A jelenlegi működési környezet hogyan befolyásolja a fejlesztéseket? címet viselő II. szekció résztvevői a vasúti ágazat kihívásairól, a helyes irány megtalálásának szükségességéről, a vasúti szakemberek hiteléről, a fejlesztések előkészítéséről, a vasút jövőjének megalapozásáról tartottak előadásokat. A szekció harmadik előadója Vanya László, a V-Híd Cargo Zrt. vezérigazgatója volt, aki előadásában a vasúti kivitelezéseket járta körbe. Az előadást külön cikkben a későbbekben részletesen ismertetjük.

A #Váltsvasútra – Valóban versenyképes lehet a vasúti személyszállítás? című III. szekcióban az előadók arról beszéltek, hogy a személyszállítás soha nem látott esély előtt áll, ehhez azonban vonzó, tervezhető és megbízható szolgáltatást kell nyújtani, továbbá kifogástalan járműpark és utasfókuszú szemlélet szükséges.

Az Újabb esély Záhony előtt? – Ukrán gabona hatékony továbbításának feltételei és kihívásai címet viselő IV. és egyben szekcióban kerekasztal beszélgetést hallgathattak meg a jelenlévők.

Ukrajna a világ negyedik legnagyobb gabonaexportőre, a háború következtében azonban nagymértékben átalakult a szállítmányozási rendszer. A kialakult helyzetben Magyarország logisztikai képességét kell fejleszteni: duplájára kell növelni a széles nyomtávon történő gabona behozatalt a vonat átvéli sebesség növelésével.

A résztvevők egyetértettek abban:

„Sok feladatunk van, lépésről lépésre haladunk, a vasút a meglévő szakmai tudással helyt fog állni ebben a helyzetben. Tovább kell haladnunk a fejlesztésekben hogy az Európai Unióban a térség hatékony és gazdaságos »fordítókorongként« működhessen.”

 

Galéria

Kötött pályaHungrailMÁVProlan Irányítástechnikai Zrt.építőipari cégekvasútfejlesztésMagyar Vasút Konferencia

Hírlevél

Hirdetés