A beruházásban csúcstechnológiás kotrógépekkel bővül a vasútépítéssel, területelőkészítéssel, mélyépítéssel foglalkozó társaság gépparkja.
Több mint 430 milliós beruházást hajt végre a biatorbágyi központú BAU-MOBIL-TRANS Kft. A honlapja szerint a hazai vasútépítési munkák jelentős részében jelen levő magyar vállalat a lapunkhoz eljuttatott közleményben egy magas szintű géppark létrehozásáról számol be.
A beruházásban nyolc új csúcstechnológiás kotrógéppel bővül a vasútépítéssel, területelőkészítéssel, mélyépítéssel foglalkozó társaság gépparkja. A cél a hatékonyabb, modernebb, biztonságosabb munkavégzés; a fejlesztés a cég bárándi telephelyén valósul meg Hajdú-Bihar megyében, tervezetten jövő szeptember végéig.
„Cégünk több évtizedes múltra tekint vissza, több ezer kilométer vasút megépítését segítettük tevékenységünkkel” – mondta Kiss István, a BAU-MOBIL-TRANS Kft. ügyvezető igazgatója. „Ezek a korszerű gépek kiváló üzemanyag fogyasztásúak, alacsony a károsanyag kibocsátásuk, biztonságosak a gépkezelők számára is. A beruházással nagyobb teljesítményre leszünk képesek, 10-15 százalékos árbevétel növekedést várunk a jövő évre.”
A csökkentett üzemeltetési költségű új kotrógépek beszerzéséhez a magyar tulajdonú vállalkozás 305,65 millió forint vissza nem térítendő pályázati támogatást nyert el, a teljes beruházás 436,64 millió forint értékre rúg. A projekt a Széchenyi Terv Plusz program GlNOP Plusz-1.2.1-21 pályázati konstrukció keretében, európai uniós támogatással valósul meg. A BAU-MOBIL-TRANS Kft. a fejlesztéssel új munkahelyeket is létrehoz gépkezelői munkakörben, illetve a projekt egy fő részére gépkezelői képzést is tartalmaz.
A pályázati program további részét képezi még egy 5 kW teljesítményű hőszivattyú telepítése is. A megújuló energia a cég telephelyének fűtési energia igényét szolgálja, ezzel is csökkentve a költségeket.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
Jövőre a Keleti-programban újabb beruházások jönnek.