A MÁV FKG munkájával végzett felújítás után ismét 80 kilométer/órás sebességgel haladhatnak a vonatok.
2023. március 29-től április végéig pályafelújítást végeznek az észak-balatoni vasútvonalon, és tizenkét vasúti átjáró épül át − közölte a Mávinform.
A közlemény szerint az idén a nyíltvonali pályarészek és több állomás átépítését, felújítását végzik el annak érdekében, hogy megszűnjenek a sebességkorlátozások a vonalszakaszon, a vonatok megfelelő sebességgel közlekedhessenek. Ezáltal stabilabbá és betarthatóbbá válik a menetrendszerű vonatközlekedés.
Hozzátették, hogy az észak-balatoni vonalon a korábbi években a Szabadbattyán−Balatonfüred vonalszakaszt villamosították, az állomások részleges akadálymentesítése is megtörtént. A mintegy 55 kilométeres vasúti vonalszakasz villamosítását az R-KORD Kft. és a Vasútvill Kft. konzorciuma végezte el.
Mint írták, a felújításra váró 700 méteres szakaszon jelenleg több helyen is 60 kilométer/órára korlátozták a vonatok sebességét, a felújítás után ismét 80 kilométer/órás sebességgel haladhatnak a vonatok.
Arról is tájékoztattak, hogy a Budapest−Székesfehérvár−Tapolca vonalon március 29-tól április 5-ig a pályakarbantartás miatt a vonatok módosított menetrend szerint közlekednek. Balatonkenese és Balatonfüred között valamennyi vonat helyett pótlóbuszok szállítják az utasokat.
Április 11-től 27-ig a Szabadbattyán−Alsóörs állomások között végzett pályakarbantartási munkák miatt módosul a menetrend, ez idő alatt Székesfehérvár és Balatonfüred között pótlóbuszok közlekednek.
A kivitelező a MÁV leányvállalata, a MÁV FKG Kft. áprilisban vágányzár keretében végzi a felújítást.
„A munkálatok során az anyagok rakodása, szállítása, sínek vágása, bontási és építési munkák elvégzése miatt nagyobb zajterhelés lesz, ezért a lakosság megértését és türelmét kéri a vasúttársaság” – olvasható a közleményben.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
Jövőre a Keleti-programban újabb beruházások jönnek.