A használaton kívüli peronfelvonó helyére új, 1000 kg teherbírású, acél tartószerkezetű, aknával szerelt villamos meghajtású liftet építenek be.
Megkezdődnek a munkálatok a Nyugati pályaudvar keresztaluljáró felújítása és a hozzátartozó peronlift cseréjéhez kapcsolódóan. A munkaterületet 2023. augusztus 10-én adták át – olvasható a MÁV Zrt. sajtóközleményében.
A WestEnd felőli (1-9.) vágányokat a Ceglédi váróval, azaz a 14-17. vágányokkal összekötő keresztaluljáró felújítása két fő részből áll, az egyik az aluljáró álmennyezetének, világításának és burkolatainak felújítása, a másik pedig az akadálymentesítés érdekében a meglévő, de használaton kívüli peronfelvonó cseréje.
A kivitelezések a MÁV Zrt. beruházásában, hazai költségvetési forrásból és az Európai Unió finanszírozásával a Széchenyi 2020 program keretében valósulnak meg. A keresztaluljáró felújítását 378,71 millió forintért a Mega-Logistic Zrt, a peronlift cseréjét 131,45 millió forintért a Magyar Építő Zrt. végzi. A Magyar Építő Zrt. a homlokzati felújítási munkálatokon is dolgozott.
A vasúttársaság úgy tájékoztatott, hogy a keresztaluljáró felújítása próbafeltárásokkal kezdődik. A nagyobb zavartatással járó kivitelezési munkák várhatóan augusztus 15-én indulhatnak meg. Mindemellett az utasok továbbra is használhatják majd az aluljárót, mert a munkálatok csak részleges lezárással járnak.
A felújítás keretében elvégzik a metrószinti álmennyezet és padlóburkolat teljes cseréjét a lámpatestekkel, új elektromos hálózattal, vízelvezetőkkel együtt, továbbá megújul a falburkolat és az oldalajtók sora, a régi lépcsőkkel együtt. A beruházás várhatóan év végén fejeződhet be.A használaton kívüli peronfelvonó helyére új, 1000 kg teherbírású, acél tartószerkezetű, aknával szerelt villamos meghajtású, vandálbiztos kialakítású felvonót fognak beépíteni.
A kivitelezési munkálatok megkezdése előtt el kell készíteni a felvonó beépítéséhez szükséges tervdokumentációt, be kell szerezni tanúsítványokat és a hatósági engedélyeket. Ezt követően, várhatóan ősszel indulhatnak a munkálatok, és szintén év végéig zárulhatnak.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
Jövőre a Keleti-programban újabb beruházások jönnek.