A GySEV Zrt. pályafelújítást végez a szombathelyi állomáson és a kapcsolódó vonalszakaszokon, melyhez a gépek egy részét SWIETESKY Vasúttechnika biztosítja.
Bő egy hónapja zajlik a vágányhálózat rekonstrukciója a szombathelyi pályaudvar északi területén. A Székesfehérvár – Szombathely-vasútvonal a Dunántúl egyik legfontosabb vasútvonala, ám nyáron sebességkorlátozást kellett bevezetni a vágányokon. Erre az üzemeltető GySEV indoklása szerint a pálya állapota miatt volt szükség, hogy a szerelvények teljes biztonsággal haladjanak át a szakaszon. Az üzemeltető már akkor tervezte a vágányhálózat részleges felújítását, amelynek első fázisa szeptember végén kezdődhetett el. A pályaudvar északi részén a GySEV több vágány rekonstrukcióját valósítja meg.
Az újjáépítésben a SWIETELSKY Vasúttechnika Kft. is részt vesz, saját munkagépeivel. Mint megtudtuk: a vasútépítő vállalat októberben két vágány munkálatait végezte: a 20-as vonal jobb és bal vágányát, egyenként mintegy 250 méter hosszon.
Kitérőcseréket, valamint vágányok újjáépítését hajtották végre. Először elbontották a régi vágányokat, majd kotrókkal kiemelték a régi zúzottkövet. A talajjavító réteg és a megtisztított zúzottkő beterítése után Kirow daruval fektették le az előre lekötött kitérő elemeket. A két vágányon összesen 9 kitérőt épített a Vasúttechnika.
A vágányszabályozást már a gyakran használt 08-475 UNIMAT 4S KIAG szabályzógéppel végezték el – a folyamatot lapunk fotósa is megörökítette. A munka megkezdése előtt felmérték a pálya helyzetét, majd a KIAG, a fedélzeti számítógépbe táplált adatok alapján a pályát mind vízszintes, mind magassági értelemben a tervezett geometriai pozícióban rögzítette. A munkagép mindeközben az aláverő kalapácsaival az aljak alatt a tömör ágyazati gerenda kialakítását is elvégezte.
A GySEV honlapjának tájékoztatása szerint a pályafelújítások december elejéig tartanak. Információink szerint a SWIETELSKY Vasúttechnika biztosítja gépeit a Sopronból és a Kőszegről érkező vasútvonalak vágányainak felújításához is.
Három, légkondicionált liftet épül, amellyel a vonattal utazók akadálymentesen elérhetik a gyalogos felüljárótól a tatabányai állomás peronjait és a parkolót.
Összesen 60 kilométernyi sínszál alatti 46 ezer betonaljat, azok alatt pedig több mint 105 ezer tonna zúzott követ rostáltak és cseréltek az ágyazatban.