A GySEV Zrt. pályafelújítást végez a szombathelyi állomáson és a kapcsolódó vonalszakaszokon, melyhez a gépek egy részét SWIETESKY Vasúttechnika biztosítja.
Bő egy hónapja zajlik a vágányhálózat rekonstrukciója a szombathelyi pályaudvar északi területén. A Székesfehérvár – Szombathely-vasútvonal a Dunántúl egyik legfontosabb vasútvonala, ám nyáron sebességkorlátozást kellett bevezetni a vágányokon. Erre az üzemeltető GySEV indoklása szerint a pálya állapota miatt volt szükség, hogy a szerelvények teljes biztonsággal haladjanak át a szakaszon. Az üzemeltető már akkor tervezte a vágányhálózat részleges felújítását, amelynek első fázisa szeptember végén kezdődhetett el. A pályaudvar északi részén a GySEV több vágány rekonstrukcióját valósítja meg.
Az újjáépítésben a SWIETELSKY Vasúttechnika Kft. is részt vesz, saját munkagépeivel. Mint megtudtuk: a vasútépítő vállalat októberben két vágány munkálatait végezte: a 20-as vonal jobb és bal vágányát, egyenként mintegy 250 méter hosszon.
Kitérőcseréket, valamint vágányok újjáépítését hajtották végre. Először elbontották a régi vágányokat, majd kotrókkal kiemelték a régi zúzottkövet. A talajjavító réteg és a megtisztított zúzottkő beterítése után Kirow daruval fektették le az előre lekötött kitérő elemeket. A két vágányon összesen 9 kitérőt épített a Vasúttechnika.
A vágányszabályozást már a gyakran használt 08-475 UNIMAT 4S KIAG szabályzógéppel végezték el – a folyamatot lapunk fotósa is megörökítette. A munka megkezdése előtt felmérték a pálya helyzetét, majd a KIAG, a fedélzeti számítógépbe táplált adatok alapján a pályát mind vízszintes, mind magassági értelemben a tervezett geometriai pozícióban rögzítette. A munkagép mindeközben az aláverő kalapácsaival az aljak alatt a tömör ágyazati gerenda kialakítását is elvégezte.
A GySEV honlapjának tájékoztatása szerint a pályafelújítások december elejéig tartanak. Információink szerint a SWIETELSKY Vasúttechnika biztosítja gépeit a Sopronból és a Kőszegről érkező vasútvonalak vágányainak felújításához is.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
Jövőre a Keleti-programban újabb beruházások jönnek.