A munkálatokat bő egy hónap alatt végzik el, ezalatt vonatpótló buszok szállítják az utasokat.
Szeptember végén megkezdődik a vágányhálózat várva várt rekonstrukciója a szombathelyi pályaudvar északi területén – tette közzé közösségi oldalán az üzemeltető GYSEV.
Elvégzik a vasúti pálya felújítását, új biztosítóberendezéseket építenek be és bizonyos szakaszon a felsővezetéki rendszert is cserélik.
Az átépítési munkálatok ideje alatt, a szeptember 29-e és november 2-a közötti időszakban Szombathely és Vép között nem lesz vonatközlekedés, az utasokat vonatpótló autóbuszok szállítják.
A nyugat.hu korábbi értesülése szerint a pályaudvar északi részén még nyáron sebességkorlátozást vezettek be. A GYSEV indoklása szerint erre a pálya állapota miatt volt szükség, hogy a szerelvények teljes biztonsággal haladjanak át a szakaszon. Az üzemeltető már akkor tervezte a vágányhálózat részleges felújítását, amelynek első fázisa hamarosan elkezdődhet. Befejezése után pedig a sebességkorlátozások is megszűnnek.
A 2022 nyarán történt vasútfejlesztéskeretében Szombathely és Kőszeg között a GYSEV Zrt. beruházásában 17 kilométernyi szakasz újult meg, ezáltal immár 80 km/h-val közlekedhetnek a szerelvények. A projektben megújultak az útátjárók, emellett Kőszeg állomáson a vágányhálózat átépítése és a biztosítóberendezés átalakítása is megtörtént.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.