A jelentős múltra visszatekintő transzbörzsönyi vasút szűk patakmedrek partján, sűrű erdőkben kanyarog.
Megújult a szobi kisvasút pályaszakaszának egy része. A 415 millió forintos kormányzati támogatásból végrehajtott beruházásról a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára, Rétvári Bence számolt be a felújított szobi telephely átadásán. A transzbörzsönyi vasútként is emlegetett pálya a börzsönyi kisvasútvonalak egyike, Szob és Nagybörzsöny között létesít kapcsolatot.
Az államtitkár emlékeztetett, a Börzsönyben három vonalat sikerült a régi kisvasúthálózatból megmenteni és átörökíteni korunknak: a Kismaros-Királyrét, a Szob-Márianosztra, illetve a Kemence-Feketevölgy vasútvonalakat. Ezeken éves szinten 150 ezer utas utazik - tette hozzá az államtitkár.
Rétvári Bence elmondta, hogy először Kemencénél adták át az egyik felújított mozdonyt és a pályaszakasz egyes fejlesztéseit. Ezután a kismarosi felújítás következett, ahol több mint 10 kilométernyi pályatestet sikerült rendbe hozni, több mozdony és vasúti szerelvény mellett. Hozzátette, a most lezárt fejlesztésben a leghosszabb szakasz részleges felújítása történt meg: mind a sínpályát, mind a mozdonyokat, mind a vasúthoz tartozó telephelyet sikerült megújítani.
A most szóban forgó Szob-Nagybörzsöny vonal jelentős múltra tekint vissza, erdőgazdasági céllal már 1908 óta épültek (illetve szűntek meg) különböző szakaszok ezen a vonalon. Az egyik jelentős esemény 1969-ben volt, amikor visszaépült egy korábban felszedett szakasz Nagybörzsöny és Nagyirtáspuszta között. A következő mérföldkő pedig 2016-ban következett: ekkor adták át a Nagyirtáspuszta-Márianosztra (7 km hosszú) szakaszt, csatlakozva a Márianosztra-Szob szakaszhoz. Ezzel megvalósult a természetjárók több évtizedes álma: végig utazhatóvá vált a Szob és Nagybörzsöny közötti erdei vasúti hálózat teljes, 22 kilométer hosszú vonala.
A transzbörzsönyi vasút ma Magyarország egyik leglátványosabb hegyi pályája, a vonala szűk patakmedrek partján, sűrű erdőkben kanyarog, irányfordítóval és hármas hurokkal győzi le a meredélyeket. Miután az itteni hálózat többféle üzemeltetésben működik, a vonalon egy helyen, Nagyirtáspusztán (a vízválasztón) át kell szállni másik szerelvényre.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.