Az 1975-ben megszüntetett Szob-Nagybörzsöny vasútvonal hétfőn újra teljessé vált, jövő nyártól az ország egyik legvadregényesebb kisvasútjával utazhatunk a Börzsöny belsejébe.
Hétfőn a 20 km-es teljes útvonal középső harmadát adták át, vagyis a Márianosztrát és Nagyirtáspusztát összekötő, 6,9 km-es szakaszt.
Miután a pálya töltése sok helyen szó szerint eltűnt az idők folyamán, a magashegységi szakasz újjáépítése jelentős műszaki teljesítménynek számít.
A vasút műszaki átadása után a projekt következő szakaszában jön a kiszolgáló épületek, megállók felhúzása, az engedélyezési eljárások lefolytatása. A kisvasút vonalán napelemes kocsik és mozdonyok járnak majd, a turisták várhatóan 2016 nyarától használhatják a járatot, amivel jól elérhetővé válik a Börzsöny nyugati és északi része.
A Börzsöny másik, a turisták által közkedvelt kisvasútja Kismaros és a Királyrét között közlekedik, a hegység déli és keleti látványosságait teszi megközelíthetővé.
A beruházást végző Ipoly Erdő Zrt. hatszázmillió forintnyi uniós támogatást vehetett igénybe, a járművekre és a kiszolgáló létesítményekre saját forrásait használja fel. A kivitelezést az Ipoly völgye kisvasút konzorcium végzi.
(képek: mti)
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.