A miskolci fővonalon végzett komplex munkák az ütemtervnek megfelelően érkeztek el a félidőhöz.
Szeptemberben rajtolt el a Miskolc és Mezőkeresztes-Mezőnyárád állomás közötti vasúti pálya felújítása, melyet két ütemben kiviteleznek, mint arról lapunk is beszámolt korábban. A fejlesztés első szakasza a napokban véget is ért, immár a kivitelezés második felét kezdik meg - ahogy erről az állami vasúttárssaság honlapján közzétett közleményében is tájékoztat. Ez a projekt tartalmi értelemben már az Építési és Közlekedési Minisztérium által meghirdetett 5 pontos akcióterv részeként, teljes egészében MÁV forrásból valósul meg - emelik ki.
A háromhónaposra tervezett korszerűsítésnek köszönhetően kiszámíthatóbb lesz a menetrende, jelentősen mérséklődik a késések száma. Közel 20 kilométeren megszüntetik a sebességkorlátozásokat, a pálya műszaki berendezéseinek esetében pedig jelentősen csökkenhet a meghibásodások esélye.
A MÁV szeptember 2-tól október 18-ig Miskolc-Rendező pályaudvar és Nyékládháza, valamint Nyékládháza és Emőd között újította fel az egyik (bal) vágányt, valamint éjszakánként Miskolc és Nyékládháza között a másik vágányon is szünetelt a forgalom.
Október 19-től december 4-ig már Mezőkeresztes-Mezőnyárád és Emőd között dolgoznak a munkagépek a bal vágányon, éjszakánként pedig a másik sínpáron szállítják a felújításhoz szükséges anyagokat, gépeket.
Összefoglalják: a felújítás első felében, a Miskolc és Emőd közötti 15 kilométeren végezték el a felépítménycserét, kicseréltünk mintegy 25 ezer betonaljat, és több mint 58 ezer tonna zúzottkövet rostáltak, építettek be speciális vasúti munkagépekkel, köztük az Európában is ritkaságnak számító, 210 tonnás SMD felépítménycserélő óriás géplánccal.
A munka során:
A most zajló, október 19-én kezdődött, 12 kilométert érintő 2. ütem során több mint 20 ezer betonaljat váltanak ki újakkal a sínek cseréjével együtt. Zúzottkőből 47 ezer tonnát rostálnak és építenek be, 600 méteren pedig teljesen kicserélik az ágyazatot is. MIndemellett 4 útátjárót javítanak és 5 hídon végzik el az állagmegóvó szigetelést.
Műszakonként továbbra is 200-250 szakember közreműködésével, nagy munkagépekkel, vasútüzemi és közúti járművek bevonásával zajlik a kivitelezés. Október 29-től pedig azt a korszerű SMD felépítménycserélő óriás gépláncot ismét munkára fogják, amely már az első ütemben is dolgozott.
Részben európai uniós forrásból fog megvalósulni: 2025 januárjában megjelentetik a közbeszerzést, jövő évben a munka megkezdhető.
Az eddig a kelet-magyarországi vármegyeszékhelyre érkezett és a még megvalósulásra váró fejlesztések értéke meghaladja az 1000 milliárd forintot. Többek között ennek részleteiről beszélt, valamint országszerte 10 nagy forgalmú pályaudvar magántőke bevonásával megvalósuló fejlesztési tervét is bejelentette az építési és közlekedési miniszter.