2024.10.22, Kedd
Már elkészült a 27 kilométeres északkelet-magyarországi vasútfelújítás fele
Fotók: MÁV/Facebook

Már elkészült a 27 kilométeres északkelet-magyarországi vasútfelújítás fele

Forrás: MÁV

2024.10.22. 15:21 - Szabó Ákos

A miskolci fővonalon végzett komplex munkák az ütemtervnek megfelelően érkeztek el a félidőhöz.

Hirdetés

Szeptemberben rajtolt el a Miskolc és Mezőkeresztes-Mezőnyárád állomás közötti vasúti pálya felújítása, melyet két ütemben kiviteleznek, mint arról lapunk is beszámolt korábban. A fejlesztés első szakasza a napokban véget is ért, immár a kivitelezés második felét kezdik meg - ahogy erről az állami vasúttárssaság honlapján közzétett közleményében is tájékoztat. Ez a projekt tartalmi értelemben már az Építési és Közlekedési Minisztérium által meghirdetett 5 pontos akcióterv részeként, teljes egészében MÁV forrásból valósul meg - emelik ki.

 

Fotók: MÁV/Facebook

A háromhónaposra tervezett korszerűsítésnek köszönhetően kiszámíthatóbb lesz a menetrende, jelentősen mérséklődik a késések száma. Közel 20 kilométeren megszüntetik a sebességkorlátozásokat, a pálya műszaki berendezéseinek esetében pedig jelentősen csökkenhet a meghibásodások esélye.

 

 

A MÁV szeptember 2-tól október 18-ig Miskolc-Rendező pályaudvar és Nyékládháza, valamint Nyékládháza és Emőd között újította fel az egyik (bal) vágányt, valamint éjszakánként Miskolc és Nyékládháza között a másik vágányon is szünetelt a forgalom.

Október 19-től december 4-ig már Mezőkeresztes-Mezőnyárád és Emőd között dolgoznak a munkagépek a bal vágányon, éjszakánként pedig a másik sínpáron szállítják a felújításhoz szükséges anyagokat, gépeket.

 

Eddig ezeket a feladatokat végezték el

Összefoglalják: a felújítás első felében, a Miskolc és Emőd közötti 15 kilométeren végezték el a felépítménycserét, kicseréltünk mintegy 25 ezer betonaljat, és több mint 58 ezer tonna zúzottkövet rostáltak, építettek be speciális vasúti munkagépekkel, köztük az Európában is ritkaságnak számító, 210 tonnás SMD felépítménycserélő óriás géplánccal.

 

 

A munka során:

  • kilenc nap alatt cserélték le az ún. felépítményt, azaz a síneket és a vasbetonaljakat;
  • hét hidat szigeteltek és 6 útátjárót is felújítottak;
  • a sín- és a 700 méternyi ágyazatcserét követően folyamatosan halad a vágányok szabályozása, az ágyazatpótlás is;
  • valamint elvégezték a szükséges felsővezetéki javításokat, a bokor- és cserjeirtást, a padkák rendezését, valamint a vízelvezető árkok kialakítását, tisztítását.

 

Újra bevetik a 210 tonnás SMD gépet

A most zajló, október 19-én kezdődött, 12 kilométert érintő 2. ütem során több mint 20 ezer betonaljat váltanak ki újakkal a sínek cseréjével együtt. Zúzottkőből 47 ezer tonnát rostálnak és építenek be, 600 méteren pedig teljesen kicserélik az ágyazatot is. MIndemellett 4 útátjárót javítanak és 5 hídon végzik el az állagmegóvó szigetelést.

Műszakonként továbbra is 200-250 szakember közreműködésével, nagy munkagépekkel, vasútüzemi és közúti járművek bevonásával zajlik a kivitelezés. Október 29-től pedig azt a korszerű SMD felépítménycserélő óriás gépláncot ismét munkára fogják, amely már az első ütemben is dolgozott.

 

 

Kötött pályaMÁVMiskolcvasútfelújításÉpítési és Közlekedési MinisztériumMezőkeresztesMezőnyárád

Hírlevél

Hirdetés