A miskolci fővonalon végzett komplex munkák az ütemtervnek megfelelően érkeztek el a félidőhöz.
Szeptemberben rajtolt el a Miskolc és Mezőkeresztes-Mezőnyárád állomás közötti vasúti pálya felújítása, melyet két ütemben kiviteleznek, mint arról lapunk is beszámolt korábban. A fejlesztés első szakasza a napokban véget is ért, immár a kivitelezés második felét kezdik meg - ahogy erről az állami vasúttárssaság honlapján közzétett közleményében is tájékoztat. Ez a projekt tartalmi értelemben már az Építési és Közlekedési Minisztérium által meghirdetett 5 pontos akcióterv részeként, teljes egészében MÁV forrásból valósul meg - emelik ki.
A háromhónaposra tervezett korszerűsítésnek köszönhetően kiszámíthatóbb lesz a menetrende, jelentősen mérséklődik a késések száma. Közel 20 kilométeren megszüntetik a sebességkorlátozásokat, a pálya műszaki berendezéseinek esetében pedig jelentősen csökkenhet a meghibásodások esélye.
A MÁV szeptember 2-tól október 18-ig Miskolc-Rendező pályaudvar és Nyékládháza, valamint Nyékládháza és Emőd között újította fel az egyik (bal) vágányt, valamint éjszakánként Miskolc és Nyékládháza között a másik vágányon is szünetelt a forgalom.
Október 19-től december 4-ig már Mezőkeresztes-Mezőnyárád és Emőd között dolgoznak a munkagépek a bal vágányon, éjszakánként pedig a másik sínpáron szállítják a felújításhoz szükséges anyagokat, gépeket.
Összefoglalják: a felújítás első felében, a Miskolc és Emőd közötti 15 kilométeren végezték el a felépítménycserét, kicseréltünk mintegy 25 ezer betonaljat, és több mint 58 ezer tonna zúzottkövet rostáltak, építettek be speciális vasúti munkagépekkel, köztük az Európában is ritkaságnak számító, 210 tonnás SMD felépítménycserélő óriás géplánccal.
A munka során:
A most zajló, október 19-én kezdődött, 12 kilométert érintő 2. ütem során több mint 20 ezer betonaljat váltanak ki újakkal a sínek cseréjével együtt. Zúzottkőből 47 ezer tonnát rostálnak és építenek be, 600 méteren pedig teljesen kicserélik az ágyazatot is. MIndemellett 4 útátjárót javítanak és 5 hídon végzik el az állagmegóvó szigetelést.
Műszakonként továbbra is 200-250 szakember közreműködésével, nagy munkagépekkel, vasútüzemi és közúti járművek bevonásával zajlik a kivitelezés. Október 29-től pedig azt a korszerű SMD felépítménycserélő óriás gépláncot ismét munkára fogják, amely már az első ütemben is dolgozott.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
Jövőre a Keleti-programban újabb beruházások jönnek.