2025.03.25, Kedd
Bicskénél folytatódik a győri vasúti fővonal felújítása
Fotók: MÁV Zrt. (2024-es felvételek)

Bicskénél folytatódik a győri vasúti fővonal felújítása

MÁV Zrt.

2025.03.24. 09:11 - Kolinek Nóra

A munkálatokat a biztonságos és megfelelő üzemeltetés, valamint a pálya teherbírása és a sebességkorlátozás megszűntetése érdekében szükséges elvégezni.

Hirdetés

2023 őszén megtörtént a Budapest–Győr–Hegyeshalom vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti 29 kilométeres szakaszának felújítása. A munka a MÁV saját kivitelezésében készült el.

A három hónapos kivitelezés során a kétszer 29 kilométernyi vágányszakaszon, 120 kilométernyi sínszál alatti csaknem százezer betonaljat, azok alatt pedig több mint százezer tonna zúzott követ cseréltek az ágyazatban. A felújítás háromhetes teljes kizárással járó időszakában az összes olyan munkát – például a vízátvezetést vagy az altalajjavítást – elvégezték, amelyhez mind a két vágányon szüneteltetni kellett a közlekedést.

Fotó: MÁV Zrt. (2024-es felvételek)

A talajvíz okozta problémát többféle módon igyekeznek megszüntetni

A vasútvállalat 2025. március 22-i tájékoztatása szerint a felújítás során Bicske alsó megállóhely és Bicske állomás közötti szakaszon az alépítményben talajvíz okozta hibát tártak fel a szakemberek. Geotechnikai vizsgálatok alapján a kivitelezés során átépítették mintegy 200 méter hosszan a talajvíz elvezetésére szolgáló szivárgót, illetve kitakarították a pálya menti árkokat.

Hozzátették: mivel a talajvízszint az elvégzett beavatkozások eredményeként sem süllyedt a kívánt mértékig, ezért a vízszint csökkentése érdekében további szivárgót is építettek. Ezenkívül a projekt keretében figyelőkutakat telepítettek, melyek segítségével lehet mérni a talajvíz szintjét.

Az újabb geotechnikai és geofizikai vizsgálatok még egyaránt magas talajvízszintet mutattak ki, ezért a pálya mindkét oldalán mintegy 500 méteren speciális vízelvezetőket, azaz mélyszivárgókat kell létesíteni, továbbá 300-400 méteren az árokrendszereket fel kell újítani – tudatták.

Fotók: MÁV Zrt. (2024-es felvételek)

A helyreállítás idejére módosul a menetrend

A közlemény szerint a feltárt pályahiba helyreállításával megelőzik a pálya további rongálódását, és megszüntetik a mintegy 400 méteren bevezetett 40 km/órás sebességkorlátozást is, így még pontosabbá, megbízhatóbbá válik a vonatközlekedés.

A közlekedési információkkal kapcsolatosan a MÁV kitért arra, hogy egy vágányon folyamatosan fenntartják a vonatközlekedést Herceghalom és Bicske között is, így pótlóbuszok beállítására nincs szükség a tervezett vágányzári menetrend alapján.

A munkálatokat ideje alatt, 2025. március 24-től május 9-ig módosul az S10-es, G10-es, S12-es vonatok és a soproni Scarbantia, a szombathelyi Savaria, Dráva és Mura, illetve a győri Arrabona InterCityk, a vasárnapi Rába InterRégiók menetrendje a Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon.

Felhívják az utazóközönség figyelmét, hogy a győri fővonalon utazók ne megszokásból utazzanak, hanem mindenképpen tájékozódjanak előre. Az érvényes menetrendekkel a MÁV applikáció, az EMMA, illetve a jegy.mav.hu utazástervező felületei segítségével tudnak tervezni az utasok.

A megváltozó vasúti menetrend miatt változnak a Volán járatok menetrendjei is, melyekről a vasúttársaság honlapján lehet tájékozódni.

 

Kötött pályaMÁVGyőrHegyeshalomSzárligetBiatorbágyvasútfejlesztésMÁV-csoportBicske

Hírlevél

Hirdetés