A Mecsekalja-Cserkút állomáson is elkezdik a pálya felújítását, valamint Pécs és Mecsekalja-Cserkút között 1300 méteren ívkorrekciót, síncseréket végeznek.
A pécsi fővonalon szeptemberben és októberben folytatják azokat a kiemelt karbantartási folyamatokat, amelyek célja a sebességkorlátozások megszüntetése, a Budapest és Pécs közötti a vonatközlekedés pontosabbá tétele. A pályafelújítás a MÁV Pályaműködtetési Zrt. kivitelezésében, mintegy 80-100 szakember közreműködésével és különféle nagymunkagépek – hosszúsín-szállító szerelvények, szabályozó gépek, óriás daruk, kotrók – bevetésével folytatódik. A beruházás a MÁV saját forrásaiból, mintegy 750 millió forintból valósul meg – derül ki a lapunkhoz eljuttatott tájékoztatóból.
A november második felére tervezett éjszakai váltó- és vágány-utószabályozási munkálatokat követően teljesen megszűnnek az érintett szakaszon 1 perces késéseket okozó sebességkorlátozások – emelik ki.
Emlékeztetnek: a nyár első felében Simontornyán a pályahálózat felújítását, a Sió-híd karbantartását végezték, továbbá Pincehelynél átépítették a 61-es főút közúti-vasúti átjáróját. A pályaállapotok javítását most szeptember 27-ig éjszakánként Sárbogárd, Keszőhidegkút-Gyönk és Dombóvár között folytatják, ekkor két ütemben mintegy 80 kilométeren szabályozzák a vágányokat. Ez nem jár a menetrend módosításával.
Szeptember 23-tól, Mecsekalja-Cserkút állomáson is elkezdik a pálya felújítását, valamint Pécs és Mecsekalja-Cserkút között 1300 méteren ívkorrekciót, síncseréket végeznek, ekkor jelentősen módosul a menetrend a pécsi fővonalon – október 12-ig. Budapest és Pécs között a vágányzár ideje alatt eltérő szakaszokon, részlegesen pótlóbuszos utazásra és a vasútitól eltérő eljutási időre kell számítani.
A munkálatokat tudatosan a Keleti pályaudvaron szeptember 20-ig tartó pályafelújítás befejezését követően kezdik el, illetve folytatják a pécsi fővonal legdélibb szakaszán. Itt a karbantartás idején természetesen szünetelni fog a vonatforgalom. A módosított menetrend és a vonatpótlás tervezésénél tehát a pályaszakasz teljes kizárását figyelembe kellett vennie a MÁV-nak.
A menetrendi változásokról itt olvashatnak az érdeklődők.
Az Hungrail meghatározó éves rendezvényén az ágazat minden szegmense részt vett.
2027-ben indulhat el a kivitelezés.