A MÁV saját forrásból végzett munkálatok célja a késések felszámolása és a sebesség emelése, a Budapest és Pécs közötti vasúti közlekedés javítása.
Előre tervezett karbantartási munkálatokat végez a MÁV Csoport a pécsi fővonalon június 21. és július 18. között – olvasható a MÁVINFORM közleményei között.
A hirdetmény szerint Rétszilas és Keszőhidegkút-Gyönk között teljesen leállítják a vonatforgalmat június 21-től július 18-ig, ugyanis Simontornya állomás több vágányát átépítik, a település szélén található Sió-hídon felújítási munkálatokat végeznek, Pincehelynél pedig a 61-es főút három vágányt átszelő közúti-vasúti átjáróját is újjáépítik.
A simontornyai vasútállomás III. fővágányában több mint 600 méteren cserélik, rostálják át az ágyazatot, pótolják a zúzottkövet, majd pedig vágányszabályozásokat végeznek itt és a IV. vágányon is, 150 méteres szakaszon pedig földmunkás technológiával megerősítik a III. vágány alépítményét teljes ágyazatcserével együtt. A munkálatok során 12 darab 120 méteres hosszúsínt fektetnek le és további síneket is cserélnek, ezenkívül a váltókon is elvégzik a szükséges karbantartásokat – emelték ki.
Ugyanezen időszakban a Simontornya határában található vasúti Sió-hídnál 45 méteren cserélik a vágányokat a teljes ágyazattal, betonaljakkal együtt, valamint a Csilléry-féle szerkezet cseréjére is sort kerítenek. Ez a síndilatációs konstrukció teszi lehetővé a csatlakozó sínszálak elmozdulását, azáltal, hogy felveszi a felépítmény és a híd dilatációs mozgásait, így biztosítva a vonatok biztonságos áthaladását a hídon változó hőmérsékleti körülmények közepette is
– ismertették.
Pincehelyen június 23-tól július 13-ig teljesen felújítják a 61-es főutat három vágánnyal keresztező vasúti átjárót: kicserélik a vágányokat, alépítményi védőréteget építenek be, váltót cserélnek, valamint új vízelvezető-rendszert építenek ki, és új burkolati elemeket építenek be a közúton és az átjáró melletti gyalogos átjáróban is, ezáltal kényelmesebb és biztonságosabb átkelést biztosítva az arra közlekedőknek – tették hozzá.
A rekonstrukció során 14 darab 120 méteres és 10 darab 24 méteres hosszúsínt fektetnek le, csaknem 4 ezer tonna zúzottkövet dolgoznak be a pályába, több mint 300 vasbetonaljat cserélnek, és 230 tonna aszfaltot, útalapot, továbbá 90 tonna transzportbetont használnak fel. A szabályozásokat követően Simontornya állomáson 300 méteren 120 km/órára, Pincehely állomás II. vágányán pedig 100 km/órára emelik az engedélyezett pályasebességet.
A vágányzár ideje alatt a pályafelújítást a MÁV Pályaműködtetési Zrt. kivitelezésében – mintegy 80-100 szakember közreműködésével – nagy munkagépekkel, daruval, vasútüzemi és közúti járművek bevonásával zajlik majd a kivitelezés, amelyet a MÁV saját forrásból, mintegy 700 millió forintból valósít meg.
A közlekedést érintő változásokról bővebben a vasúttársaság honlapján lehet tájékozódni.
Az öthetesre tervezett vágányzár ideje alatt a pályafelújítást a MÁV Pályaműködtetési Zrt. kivitelezésében, nagygépekkel, vasútüzemi és közúti járművek bevonásával végzik.
A Margit híd pesti hídfőjéhez közeli szakaszára esik a nagykörúti villamosvonalak felújításának következő, előre tervezett szakasza, szombattól új szakaszba lép a munka.