A MÁV országos fejlesztési programjának részeként már zajlik a Gyermekvasút Szépjuhászné állomásának mintegy 300 millió forintos rekonstrukciója.
Ezekben a hónapokban elindult, illetve elindul két nagy infrastrukturális fejlesztési program a MÁV-nál, az egyik 1000 kilométer vasút megújítása mintegy 800 milliárd forintból az Európai Beruházási Bank és a nemzeti költségvetés közös finanszírozásában, a másik a MÁV saját forrásából és a Magyar Falu Programban 14 vármegyét érintő több mint 30 vasútállomás felújítása.
Ez utóbbinak része a Gyermekvasút Szépjuhászné állomás átépítése is − mondta Hegyi Zsolt, a MÁV-Csoport vezérigazgatója 2025. december 11-én a vasútállomás felújításáról tartott sajtótájékoztatón.
Ahogy arról korábban beszámoltunk a teljes állomásfelújítási program értéke megközelíti a 15 milliárd forintot, ebből a Szépjuhászné állomáson megvalósuló munka nagyjából 300 millió forintba kerül.
Kiemelte, a felújításnak egyaránt jelentősége van a Gyermekvasút, a fővárosi idegenforgalom, és tágan értelemzett magyar vasúti infrastruktúra szempontjából is. A vonalnak nemcsak a vasúttörténeti értéke nagy, hanem jelentős szerepet tölt be a turizmusban és az utánpótlásnevelésben is. A Gyermekvasút egyike a budapesti TOP 15 látványosságnak, jelentős belföldi turisztikai desztináció, és nagy számban látogatnak el ide külföldiek is − tette hozzá.
Ismertette, hogy Szépjuhászné állomáson az 1949-es eredeti arculatot állítják vissza, és újra kell gondolni a feladatait is, hiszen kiugróan magas az utasforgalma, és egyre több kiránduló család tér be ide.
Az állomáson a munka 2025. december 11-én megkezdődött, a jövő évi főszezonra pedig el is készül. Megújul a homlokzat, a tető, kicserélik a nyílászárókat, megtörténik a belső terekben a festés, a burkolatcsere, villamoshálózat és a fűtés korszerűsítése, valamint a mosdók felújítása.
Elvégzik a képzőművészeti alkotások állagmegóvását, rendezik a környezetét, kicserélik a külső burkolatokat, megújulnak a zöldfelületek, új utcabútorokat helyeznek ki, felújítják az ivókutat és az utastájékoztató elemeket, az egységes arculathoz igazítják.
A MÁV vezérigazgatója szólt arról, hogy a Gyermekvasúton jelenleg is több pályakarbantartás zajlik, példaként említette, hogy Csillebérc és Széchenyi-hegy között a Távcső utcai vasúti átjárót átépítik.
Nemrég fejezték be a Konkoly-Thege Miklós úti átjáró teljes felújítását - melyről lapunkban is beszámoltunk. Tavaly nagygépes vágányszabályozást, kőpótlást, talpfacseréket végeztek, és most is végeznek pályakarbantartást a Széchenyi-hegyen és Hűvösvölgyben is. Múlt évben megújították a Hűvösvölgyi állomáson található múzeumot - sorolta a vezérigazgató.
Az infrastruktúra elkészült, megkezdődött a tesztüzem a két fővárost összekötő vasútvonal magyar szakaszán. A MÁV szerint a vonatok akár 75 perc alatt is elérhetik Kiskunhalast.
Az új létesítmény alapvető szerepet tölt majd be az InterCity-flotta fenntartásában, és fontos lépést jelent a GYSEV járműfenntartási kapacitásainak modernizálásában.