Gőzerővel folyik a munka az M3-as metróvonal középső szakaszának alagútjaiban és vágányain a Swietelsky Vasúttechnika kivitelezésében.
Folytatódik a teljeskörű vonali rekonstrukció, amely során többek között a kitérők átépítését, vonali kábelezési és alagútvilágítási munkákat végeznek az M3-as metró alagútjaiban és vágányain a Swietelsky Vasúttechnika Kft. szakemberei. A Nagyvárad téren a biztosító berendezést a nyári vágányzárban új helységbe költöztetik. A Szabó Ervin téren ugyanezen vágányzár alatt átépítik és korszerűsítik a központi forgalmi diszpécserek (KFM) munkahelyét.
Összesen 30 csoport kitérőt építenek át az M3-as metró teljes szakaszán. Ezekből korábban már elkészült
A jelenlegi építési fázisban a Lehel tér állomáson 4 csoport kitérőt építenek át. Ebből egy csoport már elkészült, egy - a 31. számú – kivitelezés alatt van, a hátralévő 2 csoport kitérő az ütemtervnek megfelelően augusztus végéig épül át.
A korábban, még az M3-as metró építésénél alkalmazott bebetonozott talpfás, vagy pályabetonra fúrt, ragasztott kitérők helyett az új betonlemezes kitérők épülnek top-down módszerrel, befüggesztett technológiával készülnek. A folyamat azzal indul, hogy a kitérőt kikötik a biztosító berendezésből (Bizber). Ezután a kitérő kontúrját 200 mm mélyen megvágják a pályabetonban, majd kisgéppel lebontják a vasanyagot.
A kitérők vasanyagát átadják az üzemeltető BKV Zrt.-nek a Kőér utcai járműtelepen, ahova vasúti szállítóeszközökkel juttatják ki. A vasanyag eltávolítása után az összes pályabetonból kiálló tőcsavart kivágják, hogy a törőfejes szerelékkel felszerelt vágányon járó kotró rá tudjon állni és elkezdhesse a beton feltörését.
A feltört betont a vasúti szállítójárműveken elhelyezett konténerekbe rakják és szintén a Kőér utcai járműtelepre szállítják. Egy csoport kitérőből átlagosan 40 köbméter betont bontanak ki.
A kitérő elemeit a munkagödör fölé helyezett segédgerendákra ültetik, majd a függesztéshez használt ún. felső portálok a sínkoronára kerülnek meghatározott távolságban. Ezek a szerkezetek a sín fejénél és talpánál is egyaránt fogják a vasanyagot. Ezt követően orsós lábakat tekernek be, amelyekkel függőlegesen, az oldaltámaszokkal pedig oldalirányban pozícionálják a kitérőt.
A magassági- és irány beállítást elvégezve a geodéziai ellenőrzések után műanyag fóliával becsomagolják a szerkezetet, hogy a betonozás során megóvják a szennyeződéstől. A betonozást a felszínről végzik a munkaterületig kiépített csővezeték és betonpumpa közreműködésével. Ezután a betonfelületre párazáró anyagot permeteznek, majd a szilárdulási időt követően a tőcsavarokat az előírt nyomatékra lehúzzák.
A menetes száras lezárás során egy 10 mm átmérőjű horganyzott acél szállal zárják le a tartókat, ami egyrészről megakadályozza, hogy a kábel kiessen a tálcából, illetve egy plusz függesztéssel látja el a szerkezetet. A teljes kábeltartó rendszer ezáltal éri el az E90 tűzállósági szintet. A munkát vonatról végzik, minden egyes tartónál egyesével szerelik fel a műhelyben előre szerelt menetes száras függesztéseket.
A pályamenti áramellátás kialakításához ugyanis elengedhetetlen a drossel transzformátorok csatlakoztatása a futósínekhez. Ezen felül bekötik a szívókábelek alagúti végét a kötődobozokba, valamint elvégzik a harmadik sín közvetlen átkötéseit és a negatív futósín közvetlen átkötéseit is.
A Nagyvárad tér-Népliget állomás között jelenleg az alagútvilágítási hálózatot építik ki a Swietelsky Vasúttechnika szakemberei. A szakaszon meglehetősen sokrétű a mostani hálózat kialakítása: a födémugrások miatt ugyanis nem minden lámpát lehet a mennyezetre szerelni. Ilyen esetekben oldalfalra rögzítik azokat. Az alap és kiegészítő világításon kívül ugyanitt szoktató, podeszt és kitérővilágítás kialakítása is folyik.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.