Gőzerővel folyik a munka az M3-as metróvonal középső szakaszának alagútjaiban és vágányain a Swietelsky Vasúttechnika kivitelezésében.
Folytatódik a teljeskörű vonali rekonstrukció, amely során többek között a kitérők átépítését, vonali kábelezési és alagútvilágítási munkákat végeznek az M3-as metró alagútjaiban és vágányain a Swietelsky Vasúttechnika Kft. szakemberei. A Nagyvárad téren a biztosító berendezést a nyári vágányzárban új helységbe költöztetik. A Szabó Ervin téren ugyanezen vágányzár alatt átépítik és korszerűsítik a központi forgalmi diszpécserek (KFM) munkahelyét.
Összesen 30 csoport kitérőt építenek át az M3-as metró teljes szakaszán. Ezekből korábban már elkészült
A jelenlegi építési fázisban a Lehel tér állomáson 4 csoport kitérőt építenek át. Ebből egy csoport már elkészült, egy - a 31. számú – kivitelezés alatt van, a hátralévő 2 csoport kitérő az ütemtervnek megfelelően augusztus végéig épül át.
A korábban, még az M3-as metró építésénél alkalmazott bebetonozott talpfás, vagy pályabetonra fúrt, ragasztott kitérők helyett az új betonlemezes kitérők épülnek top-down módszerrel, befüggesztett technológiával készülnek. A folyamat azzal indul, hogy a kitérőt kikötik a biztosító berendezésből (Bizber). Ezután a kitérő kontúrját 200 mm mélyen megvágják a pályabetonban, majd kisgéppel lebontják a vasanyagot.
A kitérők vasanyagát átadják az üzemeltető BKV Zrt.-nek a Kőér utcai járműtelepen, ahova vasúti szállítóeszközökkel juttatják ki. A vasanyag eltávolítása után az összes pályabetonból kiálló tőcsavart kivágják, hogy a törőfejes szerelékkel felszerelt vágányon járó kotró rá tudjon állni és elkezdhesse a beton feltörését.
A feltört betont a vasúti szállítójárműveken elhelyezett konténerekbe rakják és szintén a Kőér utcai járműtelepre szállítják. Egy csoport kitérőből átlagosan 40 köbméter betont bontanak ki.
A kitérő elemeit a munkagödör fölé helyezett segédgerendákra ültetik, majd a függesztéshez használt ún. felső portálok a sínkoronára kerülnek meghatározott távolságban. Ezek a szerkezetek a sín fejénél és talpánál is egyaránt fogják a vasanyagot. Ezt követően orsós lábakat tekernek be, amelyekkel függőlegesen, az oldaltámaszokkal pedig oldalirányban pozícionálják a kitérőt.
A magassági- és irány beállítást elvégezve a geodéziai ellenőrzések után műanyag fóliával becsomagolják a szerkezetet, hogy a betonozás során megóvják a szennyeződéstől. A betonozást a felszínről végzik a munkaterületig kiépített csővezeték és betonpumpa közreműködésével. Ezután a betonfelületre párazáró anyagot permeteznek, majd a szilárdulási időt követően a tőcsavarokat az előírt nyomatékra lehúzzák.
A menetes száras lezárás során egy 10 mm átmérőjű horganyzott acél szállal zárják le a tartókat, ami egyrészről megakadályozza, hogy a kábel kiessen a tálcából, illetve egy plusz függesztéssel látja el a szerkezetet. A teljes kábeltartó rendszer ezáltal éri el az E90 tűzállósági szintet. A munkát vonatról végzik, minden egyes tartónál egyesével szerelik fel a műhelyben előre szerelt menetes száras függesztéseket.
A pályamenti áramellátás kialakításához ugyanis elengedhetetlen a drossel transzformátorok csatlakoztatása a futósínekhez. Ezen felül bekötik a szívókábelek alagúti végét a kötődobozokba, valamint elvégzik a harmadik sín közvetlen átkötéseit és a negatív futósín közvetlen átkötéseit is.
A Nagyvárad tér-Népliget állomás között jelenleg az alagútvilágítási hálózatot építik ki a Swietelsky Vasúttechnika szakemberei. A szakaszon meglehetősen sokrétű a mostani hálózat kialakítása: a födémugrások miatt ugyanis nem minden lámpát lehet a mennyezetre szerelni. Ilyen esetekben oldalfalra rögzítik azokat. Az alap és kiegészítő világításon kívül ugyanitt szoktató, podeszt és kitérővilágítás kialakítása is folyik.
Az infrastruktúrát és az állomásokat is érintő felújításnak köszönhetően 2023 tavaszán szinte egy új metróvonalat kaptak vissza a budapestiek és a fővárosba látogatók a SWIETELSKY Építő Kft., a SWIETELSKY Vasúttechnika Kft. és a STRABAG kivitelezésében.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.