2024.04.27, Szombat

Hirdetés

M3-as metró: Különleges technológiával kialakított zöldtetőt kap az Arany János utcai állomás - GALÉRIA
Fotó: Erdei Mihály/magyarepitok.hu

M3-as metró: Különleges technológiával kialakított zöldtetőt kap az Arany János utcai állomás - GALÉRIA

magyarepitok.hu

2022.10.31. 14:28 - Kolinek Nóra

Már a végső fázisában tart a munka a Nyugati pályaudvar és az Arany János utcai állomásokon. A SWIETELSKY Építő munkájával már a burkolatok kialakítása zajlik.

Hirdetés

Ezúttal az M3-as metró felújítás alatt álló szakaszának két állomásáról: a Nyugati pályaudvarról és az Arany János utcáról hoztunk fotógalériát és információkat. Lapunk rendszeresen beszámol a rekonstrukcióról. A BKV Zrt. beruházásában a metró középső szakaszának kilenc állomásán a SWIETELSKY Építő Kft. dolgozik. Az alagúti szakaszokon a Swietelsky Vasúttechnika Kft. végzi a kivitelezést.

A Nyugati pályaudvar állomási munkálatai nyáron és az ősz eddigi időszakában ütemterv szerint haladtak – tájékoztatta lapunkat Markovits Zoltán projektmérnök. Jelenleg a déli lejtaknában a harmadik és negyedik mozgólépcső-szerkezet beépítését végzik. A ferdelift pályaszerkezete elkészült, a liftet a mozgólépcsőtől elválasztó üvegfal gyártása elkészült, beépítése hamarosan megkezdődik. Az északi aluljárószinten a gránit padlóburkolat építése, és az oldalfal burkolat tartók szerelése, az északi lejtaknában az álmennyezet tartószerkezet építése folyik.

 

Fotó: Erdei Mihály/magyarepitok.hu

 

A peronszinten a peron gránit padlóburkolatát építik, szerelik az akusztikai burkolatot és álmennyezetet, valamint az oszlopok festésének előkészítése zajlik. A peronvilágítási lámpatesteket már felhelyezték.

Az üzemi terekben a szakági elektromos és gépész szerelések folynak:

  • elektromos elosztószekrény bekötések, ideiglenes hálózatok visszabontása
  • installációs berendezések felszerelése,
  • légtechnika, hűtési rendszer-, víz- és csatornahálózat szerelése.

 

 

A végleges világítás kialakítása előrehaladott állapotban van, továbbá folyamatban van az állomás átemelő szivattyúinak és aknáinak felújítása is.

Az állomási főszellőzőbe a gépészeti berendezések telepítése és bekötése megtörtént. A közeljövőben várható az utasforgalmi terek burkolatainak elhelyezése, melyet a peron álmennyezetével kezdenek, majd az oldalfal burkolatokkal folytatnak. Ezt követően az északi aluljáró szinten és a lejtaknában, végül a déli aluljáró szinten és lejtaknában is felhelyezik a burkolatokat. A Skála előtt található felszíni lift üvegfalai elkészültek, a liftszerkezet beépítésre került. A körülötte lévő térburkolat helyreállítása folyamatban van, és készül a lift frontoldalának fémlemez burkolata is.

 

Beépítették a Skála előtti lift üvegfalait

 

Az organizációt több körülmény is nehezíti

Az Arany János utcai állomás esetében nyár óta felgyorsultak a munkálatok, melyek most a végfázishoz közelednek. Elkezdődött a végleges burkolatok felhelyezése az állomás teljes területén. Az információkat Meggyesi Gergő munkahelyi mérnöktől kaptuk.

A felszíni épület gyors tempóban épül: készülnek az üvegfalak, és kialakítás alatt áll az állomási diszpécser helyiség. Az épület tetejére a zöldfelületek növelése érdekében az V. kerületi önkormányzat kérésére zöldtető került. Az extenzív zöldtetőt Magyarországon eddig még ritkán alkalmazott új technológiával, 10 centiméteres rétegrendben alakították ki. A felület karbantartási igénye rendkívül alacsony. A tetőre szeptember folyamán elsősorban pozsgás növényeket ültettek, a zöldfelület tavasszal lesz egységes. A tető a környező épületek felsőbb szintjeiről látható.

 

 

Az utasforgalmi terekben a peronszinten a kőburkolat 95 százalékos készültségi szinten van. A peronszinti tér további munkálatai burkolás előtti állapotban vannak, jelenleg az utolsó simításokat végzik, az utolsó kábeleket húzzák be, hogy nemsokára felhelyezzék az álmennyezet elemeit.

 

 

Sok területen zajlanak a végső, burkolási munkálatok

A felszíni épület utasforgalmi területén az álmennyezetet elkezdték szerelni, és hamarosan bekerül a kőburkolat. A peronszinten az utastéri tárgyak vázszerkezetének telepítése megtörtént, következhet azok burkolása. A lejtaknában közel minden szerkezetet beépítettek: a következő hónapokban a mozgólépcsők készreszerelését, és a ferdepályás felvonó telepítését végzik.

 

 

A peronszinten a végleges kőburkolat elkészült, és folyamatosan szerelik a végső oldalfalat és az álmennyezet tartószerkezetét. A következő hónapokban felszerelik az álmennyezeti tálcákat és az oldalfal burkolati paneleket.

A bal vágánytér közel kész állapotban van, a jobb vágánytérben pár héten belül megkezdődik a végleges burkolat felhelyezése. A jobb vágánytérben a Swietelsky Vasúttechnika Kft. munkájával jelenleg az új síneket telepítik, és megkezdődik a pályabeton és folyókák felújítása.

 

 

Az állomás kialakításának különlegessége a már sokszor említett ferdepályás felvonón túl, a felszíni épület külső printelt üvegeinek megjelenése, mely a peronszint oldalfalburkolatai falpanelejeiek egy részén szintén visszaköszön. További érdekesség, hogy több másik állomáshoz hasonlóan a vágánytereket itt is teljes egészében újrahasznosított alumíniumból készült, úgynevezett aluhabbal takarják el.

 

Galéria

M3-as metróSwietelsky Magyarország Kft.Swietelsky Vasúttechnika Kft.metrófelújításmetrófejlesztésBudapestBKVNyugati pályaudvarArany János utca

Hírlevél

Hirdetés