Már csak hibajavításokat végeznek és takarítják az állomást a március 20-i esemény előtt.
Mint arról lapunk is beszámolt, március 20-án használatba vehetik a fővárosiak az M3-as metróvonal újabb két felújított állomását: az Arany János utcait és a Nyugati pályaudvart. A beruházó BKV már birtokba vette a kivitelezőtől a területeket. Februárban az Arany János utcai állomáson folyó munkálatokat mutattuk be, most a Nyugati pályaudvar csaknem teljesen kész állapotáról hoztunk friss információkat és fotókat.
Mint Markovits Zoltán projektmérnök tájékoztatott: a SWIETELSKY Építő Kft. már csak hibajavításokat végez az állomás területén. A déli aluljáró szinten található ÁDI-ba (állomási diszpécserszoba, itt történik az állomás vezérlése) bekerültek a bútorok, monitorok, műszaki berendezések, és már be is költözhetett az állomási műszaki és forgalmi felügyelet. Felkerültek a citylight plakáttartók, falburkolatok, és beépítették az egyéb berendezési és utastájékoztató tárgyakat.
A Nyugati pályaudvar állomás a déli aluljáró felől vált akadálymentesítetté. A felszínről a korábbi Skála előtti lifttel lehet lejutni az aluljáróba, majd az ehhez közelebb eső metróbejáratból ferdefelvonóval közelíthetik meg a peronszintet a mozgásukban korlátozott személyek, kerekesszékesek, babakocsisok, idősek. Itt a lejtaknában a négy, szűkített mozgólépcső mellé került be az üvegfalú ferdelift. Valamennyi szerkezet teljesen elkészült, a hét elején már csak finombeállításokat végeztek a mozgólépcsőkön, ezután a végső takarítás következett.
Az északi aluljáró szinten változatlanul három mozgólépcső biztosítja a lejutást.
A szerkezetek terheléses vizsgálata még februárban megtörtént: a lépcsőkre összesen 14 tonnányi súlyt (méretre vágott síndarabok) helyeztek, így szimbolizálva azt az állapotot, amikor tele van utasokkal.
A Nyugati pályaudvar arculatában, színeiben a Corvin-negyed állomást idézi: itt is a narancssárga és a világosszürke színek kaptak hangsúlyt. Az optikai álmennyezetet is hasonló megoldással alakították ki: a különböző méretű, hosszúkás elemek végig kísérik az utazót a mozgólépcsőkön keresztül a peronra. Lefelé haladva a szélső mozgólépcsők mellett itt is lászik az egykori bányászott szerkezet, amelyeket szándékosan mutatnak meg a tervezői elképzelés szerint.
A peronnal szembeni takarófal szintén a Corvin-negyed állomáson is látható aluhab, a tartóoszlopok sötétkékek, a betonpadok színe pedig a narancssárga különböző árnyalataiból kombináltak.
Nyugati pályaudvar és Arany János utca megállókat, a két állomás közötti alagutat és a szellőzést biztosító főszellőző alagútat videóban mutatja meg a BKV, amelyet Karácsony Gergely főpolgármester hozott nyilvánosságra közösségi oldalán.
A déli aluljáróban található kereskedelmi egység ugyan nem a SWIETELSKY Építő vállalása volt, de az oltórendszer és a tűzjelző rendszer kiépítéséhez kapcsolódva itt is végeztek munkálatokat.
Az északi és a déli aluljáró szinten valamint a peronszinten is már csak a gránit kőburkolatok javítását végezték az utolsó napokban: síkba csiszolás és a taktilis sávok korreakcióján dolgoztak, valamint takarítottak. A peronszinten felhelyezték az utastájékoztató rendszereket, a reklámtábla tartókat. Az átadás előtti héten a nyílászásók finombeállítását és a beléptető rendszerek beüzemelését hajtották végre.
Az állomáson területének szellőzését négy szellőzőgép látja el: egy-egy a lejtaknákban, kettő pedig a peron alatt.
A március 20-i átadó után mérföldkőhöz érkezik az M3-as metró rekonstrukciója: a szerelvények innentől kezdve a teljes útvonalon járnak. A Nagyvárad téren és a Lehel téren ugyanakkor még nem állnak meg, hiszen ezeken az állomásokon még tart a felújítás: a két utolsó állomást májusban nyitják meg az forgalom előtt.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.