Január végén kezdődött az állomás műszaki átadás-átvétele. A tervek szerint márciusban, a Nyugati pályaudvar metróállomással együtt adják át a forgalomnak.
Legutóbb 2022 októberében jelentkeztünk részletekkel az Arany János utcai metróállomás munkálatairól. A megújuló állomás egyik különlegessége, hogy az épület tetejére a zöldfelületek növelése érdekében zöldtető került.
Az M3-as metróvonal 9 állomást magába foglaló középső szakaszának felújítása 2019 novemberében kezdődött. Három, megújult állomás (Kálvin tér, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák) 2022 májusában nyílt meg az utasok előtt, január 23-a óta pedig két másik, a Deák Ferenc tere és a Ferenciek tere állomásokon is járnak a szerelvények. Utóbbi kettő arculatát látványos videóban mutattuk be. Az állomások újjászületése a Lehel tértől a Nagyvárad térig a SWIETELSKY Építő Kft. kivitelezésében valósul meg, a sínrendszert az azonos konszernhez tartozó, külön irányítású Swietelsky Vasúttechnika Kft. építi ki.
Az Arany János utcai állomás átadása, a Nyugati pályaudvar állomással együtt 2023 márciusában várható.
Gyécsek Hajnalka, a SWIETELSKY Építő projektvezetője megosztotta lapunkkal a legfrissebb eredményeket.
A felszíni épületben a metróforgalomtól független területként egy üzletet alakítanak ki, melynek külön tűzszakaszba való besorolása miatt az elválasztását tűzgátló szerkezettel kell megoldani. Az üzlet és a metró utastere közötti látványkapcsolat fenntartása érdekében a könnyűszerkezetes tűzgátló falban 2 db nyíló üvegajtót és egy méretes üvegszerkezetet is beépítettek, szintén tűzgátló kivitelben.
„A metrófelújítás felszíni kiszolgáló kapcsolata, valamint az épület új köntösbe való öltöztetése miatt a terület egyes részein a korábban elkészült térburkolatot, illetve felszíni növénykazettát szükséges volt elbontani. A fényképeken a tér helyreállítási munkálatait lehet látni, azon belül a növénykazetta visszaépítését” – tájékoztatott a projektvezető.
Az ÁDI (állomási diszpécser) szobában megkezdődött a bútorok (állomási diszpécser és műszaki ügyeletesi irányítópult) és egyéb berendezési tárgyak beépítése. Ahogy a lenti képen is látható, a beépített ÁDI-ablakból közvetlen rálátás nyílik a mozgólépcsőkre és a ferdeliftre.
Emellett végső szerelési fázisában van a ferdelift szerkezetének és a liftkabinnak a telepítése. A ferdelift kabinját mindkét oldalról üvegfal választja el a mozgólépcsőktől.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.