A Szabadbattyán és Aszófő közötti szakasz villamosításával jelentősen csökken a menetidő.
Kiírták a közbeszerzést a Szabadbattyán-Aszófő vasúti vonal korszerűsítére. A hirdetmény szerint a kivitelező feladata a 60 kilométeres szakaszon felsővezeték építési, vasútépítési és kiegészítő építési munkák tervezése és kivitelezése.
A beruházás feladatai többek közt:
A tervek szerint 25 milliárd forintos projekt ideális esteben a 2017-es úszó vb előtt elkészül a Székesfehérvár melletti Szabadbattyán és a balatonfelvidéki Aszófő között, így a vonal hatékonyabban szolgálja majd a balatonfüredi vb-eseményeket. A villamos felsővezeték azért Aszófőig épül, mert ott lehet a legegyszerűbben csatlakozni az országos nagyfeszültségű hálózatra, így a település határában épülne meg a villamos-alállomás.
A fejlesztés után a villamos mozdonyok és motorvonatok megjelenésével jelentősen csökken a menetidő. A Déli pályaudvar és Balatonfüred között körülbelül egy óra negyven percre lesz szükség, ez jelenleg két óra tizennégy perc.
A fejlesztés a tervek szerint 2018-ban az Aszófő-Keszthely szakasszal és a Balaton körüljárhatóságának kialakításával folytatódhat.
Pécs öt városrészben - a lakosság kéréseit figyelembe véve - végezte el a gyalogátkelőhelyek átfogó fejlesztését. A munkálatokkal megbízott STRABAG a balesetveszélyes pontokon, valamint iskolák és gyárak közelében alvállalkozók bevonásával létesített új, biztonságos zebrákat.
Megoldást kínál Rétság, Tolmács és a taváról ismert Bánk települések szennyvizének kezelésére az az átfogó infrastrukturális fejlesztés, amely tavaly nyáron kezdődött és a tervek szerint az év végéig elkészül. A beruházás lökést ad a térség gazdasági fejlődésének és környezetvédelmi hatása is jelentős.