A burkolatfelújítás mellett cserélik a szigeteléseket, a dilatációs szerkezeteket és a lánckötegeket, illetve kezelik a korróziót, a projektben a vár alagútja is megújul.
Elkészültek a Lánchíd és a Várhegy Alagút felújításának engedélyezési tervei, valamint a kiviteli tervei - közölte Várnegyed nevű I. kerületi újsággal a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
A lap azt írja, az utolsó teljes körű rekonstrukciót – amely érintette az Alagutat is – 1986-tól 1988-ig végeztek, így mostanra újabb felújítás vált szükségessé. A szigetelések, a dilatációs szerkezetek és a lánckötegek cseréjén túl nélkülözhetetlen a járda és az úttest burkolatának felújítása, továbbá a korrózió elleni védelem.
A BKK közlése szerint az építési engedélyben az engedélyező hatóság független szakértői statikai vizsgálatok elvégzését is előírták. Ezek tavaly év végére készültek el, így a kiviteli tervek hatósági jóváhagyása idén történhet meg.
A kivitelezői közbeszerzés kiírása a tervek jóváhagyása és a szükséges fedezetbiztosítás után kezdődhet meg, legkorábban az idei év második felében – írja a Várnegyed. A híd és az alagút beruházásának értékét Tarlós István főpolgármester tavaly 18 milliárd forintra tette előzetes becslések alapján.
Az 1849-ben átadott Lánchidat, az első állandó magyarországi Duna-hidat, a második világháborúban, 1945. január 18-án a visszavonuló német hadsereg katonái felrobbantották. Az újjáépítés során a pillérek kapuzatait kibővítették, a hídfőket kiszélesítették, a vámszedő házakat elbontották, a budai hídfőbe gyalogos-aluljárót, a pesti hídfőbe villamos-aluljárót építettek. A forgalomnak 1949. november 20-án, száz évvel az első hídavatás után adták át.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.