A felsővezetéképítés és a pályaépítés munkálatai is a terv szerint haladnak, Újpest és Angyalföld között elkészült az új második vágány.
Ütemterv szerint halad a Rákosrendező és Esztergom közötti vasútvonal villamosítása és a kapcsolódó építési munkálatok – áll a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közleményében.
A 2016 nyarán indult beruházás első szakaszában Rákosrendező és Angyalföld között, valamint Pilisvörösvár állomáson és onnan egészen az őrhegyi kitérőig befejezték felsővezetéktartó oszlopok állítását. A vonalon a felsővezeték építés munkálatait 2017-ben folyamatosan végzi a kivitelező Strabag Vasútépítő Kft. vezette konzorcium.
A terv szerint november végére lesz feszültség alá helyezhető a teljes, 52 km-es vonal, és válik alkalmassá a villamos vontatásra.
Jó ütemben haladnak a pályaépítési munkálatok is:
Ahogy arról nemrég beszámoltunk, Esztergom állomáson megkezdődött az intermodális csomópont kiépítése. Már zajlik az állomásépület bontása, átépítése; folyamatban van a tehervonati fogadóvágányok és állomási vágányok kiépítése; akárcsak a buszpályaudvar és az üzemi út előkészítő munkálatai és földmunkái. A gázvezeték és a távhővezeték közműkiváltása már megtörtént.
Angyalföld állomáson épül az új peronhoz csatlakozó Béke úti gyalogos aluljáró is, amely 2 db lift kiépítését is tartalmazza. A beruházáshoz kapcsolódóan külön szerződés keretében a Béke úton új villamos megállóhely létesül, mely közvetlen kapcsolatot teremt a vasút és a 14-es villamos között. Az A-Híd Zrt. által májustól decemberig kivitelezendő projektről ebben a cikkünkben számoltunk be.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.