Sopronban, Szombathelyen és Csornán is új központ épült, ezzel egységes rendszerbe került 44 állomás, ami hatékonyabb forgalomszervezést, gazdaságosabb üzemeltetést és kevesebb a késést eredményez.
Átadták a GYSEV új központi forgalomirányító és ellenőrző rendszerét Sopronban. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleményéből kiderült, a mintegy 7,7 milliárd forintos beruházásnak köszönhetően egységes forgalomirányítási rendszer lép működésbe a GYSEV teljes hazai vonalhálózatán.
A projektben Sopron mellett Szombathelyen és Csornán is létesült egy-egy központ. A szombathelyi Forgalomirányító Központból (KÖFI) irányítják a Szombathely – Zalaszentiván, a Sopron – Szombathely – Szentgotthárd és a Porpác – Szombathely között közlekedő vonatokat, ellenőrzik a Kőszeg – Szombathely közötti közlekedést. A csornai állomásépület emeletén létesült KÖFI központból pedig a Győr – Sopron és a Hegyeshalom – Csorna – Porpác viszonylatok távvezérlését végzik. A hálózat felső szintű üzemirányítását a Sopronban létrejött Forgalomellenőrző Központban (KÖFE) dolgozó szakemberek látják el.
Katasztrófák esetére egy úgynevezett havaria központot és létrehoztak, amely veszélyhelyzet esetén képes mind a három állomás feladatát egységesen átvenni.
A beruházásnak köszönhetően a GYSEV által üzemeltetett magyarországi vasúthálózat mind a 44 állomása egységes vasútüzemi felügyeleti rendszerbe integrálódik, ami európai szinten is kiemelkedő eredménynek számít. A forgalomirányítás megújításával csökken a vasúti közlekedés zavartatásának lehetősége, növekedhet a vasútvonalak átbocsátó képessége, ritkulhatnak a késések.
Az új központok létrehozásakor összesen 26 négyzetméter felületű LED monitorfalat telepítettek, amelyek a vasúttársaság teljes vonalhálózatának egyidejű megjelenítésére alkalmasak. Az irányítói munkahelyekre összesen 240 monitort és 85 személyi számítógépet helyezett üzembe a kivitelezést végző Prolan-Savaria Konzorcium.
Homolya Róbert, az NFM közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a rendezvényen elmondta, a mostani uniós költségvetési időszak Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programjának minden pályázati felhívása megjelent. "A meghozott támogatói döntések alapján a kötelezettségvállalás szintje 2017 tavaszára meghaladta a teljes, 1215 milliárd forintos keretösszeg kétharmadát" - fogalmazott az államtitkár.
Többek közt az ár-apasztó műtárgy leszakadt rézsűjének helyreállításán dolgozik a HE-DO.
Megkezdődött a műszaki átadás-átvételi eljárás, 2024. november 15-én pedig a használatbavételi eljárás is elindult a székesfehérvári kórház Épkar és Fejér-B.Á.L. által épített új L épületénél.