A Budapest-Pécs vonal 26 kilométeres szakaszán épül ki a vonatbefolyásoló rendszer, ami a szolgáltatás minőségét is javítja.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a Siemens Zrt.-t bízta meg a vasúti közlekedést elősegítő berendezések kiépítésével a Százhalombatta-Pusztaszabolcs vonalon – derült ki a nyertes cég közleményéből.
A korábban közzétett közbeszerzési adatok szerint nettó 18,6 milliárdos fejlesztésnek köszönhetően 2020 decemberében helyezik üzembe az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszert (ETCS) az érintett 26,28 kilométeres szakaszon.
Ahogy azt korábban jeleztük, a Százhalombatta-Pusztaszabolcs szakasz a Budapest-Pécs vonal elővárosi része. Ennek a szakasznak a felújítási és az átépítési projektje is folyamatban van, a kivitelezést a Mészáros és Mészáros Kft., valamint a Vasútépítők Kft. alkotta E-P Konzorcium nyerte el. Szintén ide kapcsolódik a Kelenföld és Százhalombatta közötti szakasz felújítása és átépítése, ami tavaly tavasszal elkezdődött ezekkel a beruházásokkal.
A Siemens AG Mobility divíziójának igazgatója a közleményben hangsúlyozta, a projektnek köszönhetően bővül a vasúti rendszer kapacitása, javul a szolgáltatás minősége és a közlekedés biztonsága.
„A Siemens a tagvállalatok mellett a magyarországi alvállalkozókra és beszállítókra is számít a beruházásban” -
olvasható a közleményben. . A Siemens arra is kitért, a magyarországi hálózat fejlesztésével javul az összeköttetés Budapest és a horvát tengerpart között, kibővülhet a mediterrán vasúti folyosó szűk keresztmetszete.
A Közbeszerzési Hatóság adatai szerint a nyertesnek többek közt az alábbi feladatokat kell elvégeznie:
Az 1200 négyzetméteres épület egy tágabb beruházási program részeként készült el.
A műemléket az MCC projektjeként restaurálják.