A fővárosba ingázók fontos útvonalán a Strabag, a Belfry és a Swietelsky Vasútépítő, illetve a Thales munkálataival fejlődik a vonatközlekedés.
Látványosan fest a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) egyik legjelentősebb Budapestet érintő fejlesztése, a 80a vasútvonal, ahol összesen 55 kilométeren végeznek munkálatokat, melyek a téli hónapokban sem álltak meg. Az infrastrukturális nagyberuházás három részletben valósul meg. 2020 év végére a teljes átépített vonalszakaszon 100-160 km/órás sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok. Nemrég fotósunk ellátogatott az építkezés Strabag által kivitelezett részére, az ott készül galériát cikkünkben megtekinthetik.
Egy alprojektben a Strabag Vasúttechnika Kft. és a Belfry PE Kft. munkálataival a főváros XVII. kerületében fekvő Rákos megálló és Gödöllő között újítanak fel, illetve fejlesztenek tovább egy 25 kilométeres szakaszt. Megújul Városszélitelep, Rákosliget, Rákoscsaba-Újtelep, Rákoscsaba, Pécel, Isaszeg, Gödöllő Államitelepek megállóhelye. Emellett egy új megálló is létesül.
Egy másik alprojektben pedig a Gödöllő-Hatvan a vasúti pályát korszerűsítik 28 kilométer hosszan, a projektben nő a pálya sebessége, új felüljárók, P+R parkolók és állomási előterek épülnek. Itt a Swietelsky Vasúttechnika Kft. dolgozik. Korszerűsítik Aszód, Máriabesenyő, Bag, Hévízgyörk, Galgahévíz, Tura állomásokat és megállóhelyeket. Ezen felül Bagon új gyalogos felüljárót és új felvételi épületet is építenek, az egyik legnagyobb projekt pedig a gödöllői állomásé:
Gödöllőn a korszerűsítés mellett új különszintű közúti átjáró épül, két helyen a meglévő közúti felüljáró is megújul és megvalósul a HÉV végállomás átépítése.
A harmadik részfeladatot a Rákos-Hatvan szakasz biztosítóberendezéseinek kivitelezési munkálatai képezik. A kivitelezést a Thales Austria GmbH és Thales Rail Signalling Solutions Kft vállalta el.
Legutóbb tavaly év végén számoltunk be az építkezésről, amikor a vasútforgalom visszakapta Pécel és Aszód közti szakaszt. Miközben a vonatok a beruházás befejztéig csak csökkentett sebességgel közlekedhetnek, illetve március 20-ig módosított menetredn szerint közlekednek a vonatok. Az év végéig még újabb menetrendi módosítások várhatók több ütemben. A NIF korábbi közleménye szerint a beruházás előnyeit, a gyorsabb és sűrűbb közlekedést ezeket követően fogják biztosítani.
Mindössze 14 hónap alatt épült meg a Duna-Tisza-csatorna felett átívelő 54,4 méter hosszú kétvágányos vasúti híd.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.