A Strabag és a Swietelsky Vasúttechnika kivitelezésében elkészült a Pécel-Aszód vasúti szakasz év eleje óta tartó felújítása.
Újabb üteméhez érkezett a Budapest-Hatvan vasútvonal rekonstrukciója, amelynek keretében visszaadják a vasúti utasforgalomnak a Pécel és Aszód közötti vonalszakaszt december 8-ától – derült ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) Pécelen tartott sajtótájékoztatójából. A Pécel-Aszód vasútvonal február óta tartó felújítását a Strabag és a Swietelsky Vasúttechnika végezte el.
A vonatok a beruházás teljes elkészültéig csökkentett sebességgel fognak közlekedni, ezért vágányzári menetrend lesz érvényben, illetve a vasútvonal állomásait és megállóhelyeit egyelőre ideiglenes megoldásokkal adják vissza az utazóközönség számára. Ez azt a célt szolgálja, hogy a közvetlen vasúti összeköttetés a lehető leghamarabb helyreállhasson az eddigi pótlóbuszokkal való kiváltás helyett.
A Rákos–Hatvan vonalszakasz valamennyi állomásán és megállóhelyén a megszokotthoz képest jelentősen megváltozott a vágányok, peronok elhelyezkedése, valamint az azokhoz vezető közlekedési útvonalak és létesítmények fekvése, megközelíthetősége.
Néhány állomáson már megnyitják a gyalogos aluljárókat, másutt viszont az állomásépületek felújítása, áthelyezése, a liftek beépítése és az ideiglenesen kialakított létesítmények környezetében munkavégzés továbbra is folytatódik.
Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy az utasforgalom megindítása mellett még folytatódnak az építkezések, ezért több helyen áthidaló megoldásokat kell alkalmazni, mivel az utasforgalom kiszolgálása még nem a végleges helyén történik. Az utasforgalom megindulása nem azt jelenti, hogy nem lesznek már vágányzárak, de olyan méretűekre már nem lesz szükség, mint amilyenek korábban voltak.
Loppert Dániel, a MÁV kommunikációs igazgatója arról beszélt, hogy a Budapest-Hatvan vasútvonal rekonstrukciójának következő fázisában, december 8-tól március 20-ig módosított menetrend szerint közlekednek a vonatok. Pótlóbuszokkal már nem kell utazni, a vonalat megnyitják a vonatforgalom számára, és a beruházás befejezéséig, 2020 végéig már nem lesz szükség a forgalom teljes szüneteltetésére.
A fontosabb menetrendi változások december 8-14-ig, valamint december 15-től március 20-ig ezen a linken találhatók.
A NIF Zrt. által irányított vasúti felújítás 2020 végéig folytatódik, ezért újabb menetrendi módosítások várhatók több ütemben jövőre is.
A beruházás előnyeit, a gyorsabb és sűrűbb közlekedést csak ezt követően tudja majd biztosítani a vasúttársaság.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.
A MÁV 80-as vonalán dolgoznak, december 4-re készül el a modernizálás.