A Kelenföld-Százhalombatta szakasz után Százhalombatta és Pusztaszabolcs közötti vasútvonal is korszerűsödik, a közbeszerzés már túl van az ajánlatok elbírálásán.
Két nagyszabású vasúti beruházás indul Pest megye és Fejér megye területén a 40a számú Budapest–Pusztaszabolcs vasútvonalon. Ez a szakasz a Budapest-Pécs vonal elővárosi része, ezen belül Százhalombatta és Pusztaszabolcs közötti területet érintik majd a munkálatok. Szintén ide kapcsolódik a Kelenföld és Százhalombatta közötti szakasz felújítása és átépítése, ami már idén tavasszal elkezdődött ezekkel a beruházásokkal.
A Százhalombattán túli két beruházásról a Közbeszerzési Hivatal adatbázisába felkerült összefoglalók nyújtanak információt. Az első beruházásban a Százhalombatta és Ercsi leágazás közötti 15,7 kilométeres pálya és létesítmények korszerűsödnek.
Többek közt átépítik a battai vasútállomást, alul- és felüljárók, új peronok épülnek. 120/160 km/óra sebességre és 225 kN tengelyterhelésre alkalmas pálya jön létre, megtörténik a felsővezetéki rendszer átépítése, illetve kiépítése. Az összegzés szerint a legértékesebb ajánlatot a beruházásra a Mészáros és Mészáros Kft., valamint a Vasútépítők Kft. alkotta SZ-E Konzorcium tette. A nyertes egyösszegű nettó ajánlati ára az összegzés szerint 48,185 milliárd forint.
A második beruházásban az ercsi leágazás és Pusztaszabolcs közötti 12,2 kilométeres szakaszt és a kapcsolódó létesítményeket korszerűsítik.
A pálya is itt is 120/160 km/óra sebességre és 225 kN tengelyterhelésre válik alkalmassá, továbbá itt is fejlesztik a felsővezetéki rendszereket, illetve aluljárók, liftek, perontetők épülnek, korszerűsítik a vasútállomások vágányhálózatát. Az összegzésből kiderül, az értékelési pontszámok szerinti legkedvezőbb ajánlatot az E-P Konzorcium tette, amit a Mészáros és Mészáros Kft., valamint a Vasútépítők Kft. alkot. A konzorcium egyösszegű nettó ajánlati ára 38 milliárd forint volt.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.