A Kelenföld-Százhalombatta szakasz után Százhalombatta és Pusztaszabolcs közötti vasútvonal is korszerűsödik, a közbeszerzés már túl van az ajánlatok elbírálásán.
Két nagyszabású vasúti beruházás indul Pest megye és Fejér megye területén a 40a számú Budapest–Pusztaszabolcs vasútvonalon. Ez a szakasz a Budapest-Pécs vonal elővárosi része, ezen belül Százhalombatta és Pusztaszabolcs közötti területet érintik majd a munkálatok. Szintén ide kapcsolódik a Kelenföld és Százhalombatta közötti szakasz felújítása és átépítése, ami már idén tavasszal elkezdődött ezekkel a beruházásokkal.
A Százhalombattán túli két beruházásról a Közbeszerzési Hivatal adatbázisába felkerült összefoglalók nyújtanak információt. Az első beruházásban a Százhalombatta és Ercsi leágazás közötti 15,7 kilométeres pálya és létesítmények korszerűsödnek.
Többek közt átépítik a battai vasútállomást, alul- és felüljárók, új peronok épülnek. 120/160 km/óra sebességre és 225 kN tengelyterhelésre alkalmas pálya jön létre, megtörténik a felsővezetéki rendszer átépítése, illetve kiépítése. Az összegzés szerint a legértékesebb ajánlatot a beruházásra a Mészáros és Mészáros Kft., valamint a Vasútépítők Kft. alkotta SZ-E Konzorcium tette. A nyertes egyösszegű nettó ajánlati ára az összegzés szerint 48,185 milliárd forint.
A második beruházásban az ercsi leágazás és Pusztaszabolcs közötti 12,2 kilométeres szakaszt és a kapcsolódó létesítményeket korszerűsítik.
A pálya is itt is 120/160 km/óra sebességre és 225 kN tengelyterhelésre válik alkalmassá, továbbá itt is fejlesztik a felsővezetéki rendszereket, illetve aluljárók, liftek, perontetők épülnek, korszerűsítik a vasútállomások vágányhálózatát. Az összegzésből kiderül, az értékelési pontszámok szerinti legkedvezőbb ajánlatot az E-P Konzorcium tette, amit a Mészáros és Mészáros Kft., valamint a Vasútépítők Kft. alkot. A konzorcium egyösszegű nettó ajánlati ára 38 milliárd forint volt.
Lovas Róberttel, a Weinberg gyártási üzletágának igazgatójával a cég fejlődéséről, saját szerepéről és arról is beszélgettünk, hogy az acélipar lehet a fenntarthatóság egyik kulcsa. A sárospataki acélszerkezet-gyártó vállalat európai minőségben gyárt, és folyamatosan az új kihívásokat keresi. Lovas Róbert kicsit saját gyermekének tekinti mindazt, amivé a Weinberg lett az elmúlt évtizedek alatt.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.