A csomópontok a biztonságos közlekedést teszik majd lehetővé a jelenleg balesetveszélyes körzetben.
Rövidesen megkezdődnek a Balatoni út biztonságos közlekedése érdekében folyó munkálatok. Az építkezés a Fővárosi Önkormányzat finanszírozásában, a BKK Zrt. beruházásában jön létre, mely során két körforgalom létesül, továbbá a köztük lévő útszakasz is felújításra kerül. A munkálatokat a Strabag Zrt. végzi.
Jelenleg a csomópontban a balra kanyarodó mozgások nehézkesek, továbbá mellékirányból a Balatoni útra történő felhajtás jelentős várakozásra készteti az autósokat. A probléma megoldására egy 6 méter széles egy sávos útpályát és egy 18,5 méter külső sugárral rendelkező körforgalmat építenek.
A körforgalomhoz kapcsolódóan további munkálatokat végeznek, úgy mint:
A kivitelezés alatt a Balatoni út forgalma folyamatosan biztosított. A Tanító utca a torkolat építése ideje alatt zsákutca lesz, ekkor a Pedellus utca felé irányítják a közlekedés. A helyi autóbusz járatok terelt útvonalon (Kőérberki – Tegzes utcákon) közlekednek majd.
A Háros utcai csomópont jelenlegi geometriai kialakítása balesetveszélyes, ezért ezen a területen szintén körforgalom kiépítésével kívánják megoldani a problémát. A csomópontba tervezett 4 ágú körforgalom körpályája 8 méter széles. A gyalogos átkelést a Kőérberki út torkolati részén, a középszigeten vezetik át, valamint a Háros utcán az Arany János utcai torkolatnál, melyet a Balatoni úton meglévő zebrához vezetnek.
A körforgalom létesítésével a szervízút a Kamaraerdei út felől lesz megközelíthető, a buszmegállók megközelíthetősége érdekében pedig térköves járdákat építenek.
A körforgalomhoz kapcsolódóan további munkálatokat végeznek, úgy mint:
A kivitelezés alatt a Balatoni út forgalma folyamatosan biztosított lesz, az érintett buszjáratok terelőúton közlekednek majd a munkálatok alatt.
Monoron épül a CEVA-PHYLAXIA új gyáregysége.
Terápiás, oktatási- és turisztikai célokat is szolgál majd a Nagyvázsonyban megvalósuló lovasbázis.