2019.07.18, Csütörtök
Magasabb fokozatra kapcsol az Ebes-Debrecen vasútvonal
Kép: NIF

Magasabb fokozatra kapcsol az Ebes-Debrecen vasútvonal

magyarepitok.hu

2018.09.19. 10:45 - Veres Ida

A vonal felújításához kapcsolódóan fejlődik a közúti infrastruktúra is: körforgalmi csomópont és felüljáró is épül.

Hirdetés

Átépül az Ebes-Debrecen vasúti vonalszakasz. A beruházás eredményeképp 2019 őszétől csökken a vasúti utazási idő, valamint fejlődik a hozzá kapcsolódó közúti közlekedés is. A kivitelezést nettó 13,778 milliárd forint értékben az Ágod-völgye Konzorcium végzi, melynek tagjai a V-Híd Építő Zrt. és az R-Kord Kft. – olvasható a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közleményében.

A 160 km/h óra a cél

A Püspökladány-Debrecen vasúti vonalszakasz felújításának első üteme két részre bontva valósul meg. Püspökladány-Ebes között 2017 nyarán kezdődtek meg a munkálatok, a kivitelezés a tervezett ütemben halad, és várhatóan 2020. szeptemberben fejeződik be.

Az Ebes-Debrecen közötti 7,65 km hosszú szakasz felújítása 2018 nyarán indult el, és jövő ősszel fejeződhet be. Ezt követően a vasúti pálya alkalmas lesz a 160 km/h sebességű közlekedésre. A sebesség elérésének további feltétele a biztosítóberendezés és távközlés Debrecen állomásig történő kiépítése, ami a tervek szerint egy későbbi időpontban, külön projekt keretében valósulhat meg.

A Határ úton csomópont, a 4-es út felett felüljáró épül

Kapcsolódó infrastrukturális fejlesztések is történnek a vasúti vonal mellett. A pálya al- és felépítményét nagygépes technológiával építik át, valamint a teljes szakaszon korszerűsítik felsővezetéki rendszert, a régi csőátereszeket helyett pedig 3 új kerethíd épül. Ez a helyi közúti közlekedés szempontjából is fontos lépés.

A Határ úton új körforgalmi csomópont, a vasútvonal és a 4-es számú főút fölött, a 4805 jelű út vátvezetéséhez új közúti felüljáró, a szennyvíztelep irányába 720 m hosszú szervizút épül.

Bodó Sándor államtitkár a projekt kapcsán elmondta: „Az 1800-as években kezdődött meg a 100-as vasútvonal kiépítése, majd az 1970-es években megvalósult a teljes vonal villamosítása. A mostani beruházás legalább ugyanekkora jelentőséggel bír, főleg a környező települések számára.”

vasútfejlesztésNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)Mi épül?útépítésDebrecenR-Kord Kft.V-Híd Építő Zrt.

Hírlevél

Hirdetés

Hirdetés