A Bodrog menti településeket bekapcsoló vasútvonalon befejeződött a vágányfelújítás, újra elindult a vonatforgalom.
Ütemterv szerint haladnak a munkálatok a Mezőzombor-Sátoraljaújhely vasútvonalon - derült ki a beruházó NIF Zrt. híréből. A 80-as vasútvonal villamosítása és egyéb fejlesztése 2017 nyarán indult el a Vasútvill Kft. és a Vasútépítők Kft. kivitelezésében.
A két cég 46,3 kilométeren építi meg a villamos felsővezetéki rendszert a szükséges energiaellátó szerkezettel együtt. Emellett korszerűsítik az állomásokat és megállóhelyeket, a térvilágítást, továbbá korszerű utastájékoztató és biztosító berendezéseket telepítenek. Az állomásokon magas peronokat emelnek, valamint új villamos váltófűtő berendezéseket létesítenek. A 80-as vasútvonal a Miskolc-Nyíregyháza vonalról északkeleti irányban ágazik ki, és a Bodrog mentén haladva fut az országhatárig.
A NIF közleménye szerint teljes egészében megújult a vasúti pálya Sátoraljaújhely és Sárospatak között: befejeződött a földmű- és pályaszint emelése, és a felújított vágány visszaépítése. A 7,7 km hosszú nyíltvonali szakaszon kiépül a felsővezeték, a biztosítóberendezés és a távközlés is.
Mindezeknek köszönhetően december 9-én a teljes Mezőzombor-Sátoraljaújhely vonalon megindult a vonatközlekedés.
A 38,6 kilométeres Mezőzombor-Sárospatak szakaszon, valamint Sátoraljaújhely állomáson a felsővezetékhálózat már teljesen elkészült, csak a beszabályozási munkák vannak hátra.
Bodrogkeresztúr, Olaszliszka-Tolcsva és Sárospatak állomásokon a pályaépítési munkák befejeződtek. Ennek keretében
A felvételi épületekben elkészültek a biztosítóberendezési és távközlési rendszerek elhelyezéséhez szükséges technológiai helyiségek. Jelenleg folyamatban van az új biztosítóberendezés telepítése az állomásokon, valamint a központi forgalomirányító rendszer (KÖFI) kialakítása Sátoraljaújhely állomáson. A távközlési hálózat, valamint az utastájékoztató rendszer kiépítése is a tervek szerint halad.
Várhatóan nyáron fog befejeződni a projekt. Az átadást követően a vonalszakaszon visszaállításra kerül a kiépítési pályasebesség az állandó és ideiglenes lassújelek megszüntetésével.
Többek közt az ár-apasztó műtárgy leszakadt rézsűjének helyreállításán dolgozik a HE-DO.
Megkezdődött a műszaki átadás-átvételi eljárás, 2024. november 15-én pedig a használatbavételi eljárás is elindult a székesfehérvári kórház Épkar és Fejér-B.Á.L. által épített új L épületénél.