A projekt során megújul több mint 7 kilométernyi pályaszakasz, amellyel a teljes használatban lévő vonal újjászületik.
Teljesen megújul a debreceni Zsuzsi Erdei Vasút 771 millió forintos állami támogatásból. A beruházás során rekonstruálnak egy 7 kilométeres pályaszakaszt, valamint felújítják a Zsuzsi vonat gőzmozdonyát és két dízelmozdonyát is.
Korábban, 2012-ben már megújult a 17 kilométeres pálya 10 kilométeres szakasza és néhány vasúti kocsi mintegy 400 millió forintból. A Zsuzsi kisvasút vasúttörténeti és helyi közlekedéstörténeti emlék, amelynek fenntartásához és működtetéséhez évi 50 millió forinttal járul hozzá az önkormányzat – mondta el a sajtótájékoztatón Papp László, a város polgármestere.
A munkaterületet már átadták, a projekt során pedig felújítanak:
A Zsuzsi Erdei Vasút Magyarország legrégebbi keskeny nyomtávolságú vasútja. Eredetileg a Debrecenhez tartozó Gúth erdeiben kitermelt fa szállítására épült. A vonal első szakaszát még 1882-ben nyitották meg, és kezdetben két gőzmozdony üzemelt rajta.
Egyik egy fatüzelésű gőzmozdony volt, amely a Zsuzsi nevet kapta, és ennek nevét viseli ma is a kisvasút. 1923-ig csak teherszállítás volt a vonalon, ekkor engedélyezték a korlátozott közforgalmat, majd 1925-től rendszeressé vált a személyszállítás is.
Az aktív használat időszakában a kisvasút 49 kilométer hosszú pályán Debrecentől Nyírbéltekig közlekedett, amely a faszállítás mellett a környező településeken és a debreceni tanyavilágban élők számára közlekedési eszközt is jelentett.
A rekonstrukciós munkák miatt március 18. és október 31. között nem közlekednek a menetrend szerinti vonatok, és különvonatokat sem indítanak ebben az időszakban.
Nagykálló új kulturális központját a KE-VÍZ 21 Zrt. építheti fel.
Új, 10 ezer négyzetméteres csarnoképülettel bővült a Gebrüder Weiss Kft. dunaharaszti logisztikai bázisa. A STRABAG Generálépítő Kft. által kivitelezett komplexummal az osztrák szállítmányozó cég központi telephelyének kapacitása 23 ezerről, 32 ezer négyzetméterre nőtt.