A projekt során megújul több mint 7 kilométernyi pályaszakasz, amellyel a teljes használatban lévő vonal újjászületik.
Teljesen megújul a debreceni Zsuzsi Erdei Vasút 771 millió forintos állami támogatásból. A beruházás során rekonstruálnak egy 7 kilométeres pályaszakaszt, valamint felújítják a Zsuzsi vonat gőzmozdonyát és két dízelmozdonyát is.
Korábban, 2012-ben már megújult a 17 kilométeres pálya 10 kilométeres szakasza és néhány vasúti kocsi mintegy 400 millió forintból. A Zsuzsi kisvasút vasúttörténeti és helyi közlekedéstörténeti emlék, amelynek fenntartásához és működtetéséhez évi 50 millió forinttal járul hozzá az önkormányzat – mondta el a sajtótájékoztatón Papp László, a város polgármestere.
A munkaterületet már átadták, a projekt során pedig felújítanak:
A Zsuzsi Erdei Vasút Magyarország legrégebbi keskeny nyomtávolságú vasútja. Eredetileg a Debrecenhez tartozó Gúth erdeiben kitermelt fa szállítására épült. A vonal első szakaszát még 1882-ben nyitották meg, és kezdetben két gőzmozdony üzemelt rajta.
Egyik egy fatüzelésű gőzmozdony volt, amely a Zsuzsi nevet kapta, és ennek nevét viseli ma is a kisvasút. 1923-ig csak teherszállítás volt a vonalon, ekkor engedélyezték a korlátozott közforgalmat, majd 1925-től rendszeressé vált a személyszállítás is.
Az aktív használat időszakában a kisvasút 49 kilométer hosszú pályán Debrecentől Nyírbéltekig közlekedett, amely a faszállítás mellett a környező településeken és a debreceni tanyavilágban élők számára közlekedési eszközt is jelentett.
A rekonstrukciós munkák miatt március 18. és október 31. között nem közlekednek a menetrend szerinti vonatok, és különvonatokat sem indítanak ebben az időszakban.
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
A 100 éves gyárat ellátó rendszer jövő márciusban lép működésbe.