A közel 9 milliárdos projekt kivitelezési munkálatait a Colas Alterra és a Siemens végzi, a vágányok és burkolatok már teljesen elkészültek, illetve befejezték az Etele park átépítését is.
Várhatóan július közepén indulhat el a forgalom az 1-es villamos meghosszabbított, Etele tér és Fehérvári út közötti szakaszán a forgalom a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tájékoztatása szerint. A Colas Alterra Zrt. és a Siemens Zrt. kivitelezésében zajló 8,6 milliárdos beruházás eredetileg tervezett befejezési határidejét módosítani kellett, mert előre nem látható közműmunkák elvégzésére volt szükség.
A projekt jelenlegi fázisában már elkészültek a vágányok, burkolatot és perontetőt kaptak az új megállók, valamint megépült az útpálya és a vágány közötti szegény. Ezen kívül már elkészültek az Etele téri végállomás vágánykapcsolatai és befejezték az Etele út 17-49. előtti tér, illetve az Etele park átépítését.
A nyári üzem megindulásáig be kell fejezni az útburkolati jelek festését, füvesíteni kell a vágányszakaszt, illetve fel kell szerelni a felsővezetékeket.
Az utas nélküli próbajáratok júniusban indulnak, a járművezetők oktatása után várhatóan július közepén indul a villamosforgalom az új szakaszon, de a végállomási épület – amelynek kivitelezése jogszabályváltozás miatt csúszik – csak novemberre készül el.
A forgalom megindulása után, várhatóan az év végéig a spanyol CAF öt újabb Urbos villamost szállít majd le, amelyek ezen a vonalon állnak majd forgalomba és megegyeznek a már futó villamos-szerelvényekkel.
Az 1-es villamos meghosszabbított szakaszának átadásával párhuzamosan közlekedési változások léphetnek érvénybe – ezekről a BKK társadalmi egyeztetést indít.
A tervezett változások között szerepel a 103-as busz leállítása, mivel azt teljes egészében kiváltja az 1-es villamos, új járat indulhat 203-as jelzéssel Kelenföld vasútállomás és a Móricz Zsigmond körtér között.
A BKK a jövőben a 153-as és a 154-es járatot összevontan, 153-as jelzéssel közlekedtetné, a járat a Gazdagréti tértől a Nagyszőlős utcán át egészen az Infoparkig, körjáratként a BudaPart térségét is érintve közlekedne. A BKK május 27-ig várja a változtatásokkal kapcsolatos észrevételeket.
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
A 100 éves gyárat ellátó rendszer jövő márciusban lép működésbe.