A hatmilliárdos beruházásban többek közt a Nyugati pályaudvar és a Kőbánya-Kispest közötti sebességkorlátozást is megszüntetik.
Jövő áprilistól várhatóan hat hónapig tart majd az ország legforgalmasabb Budapest-Cegléd-Szolnok és Budapest-Vác-Szob elővárosi vasútvonal emelt szintű karbantartása. Az előbbi projekt részleteiről a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója számolt be az MTI-nek.
A pálya kritikus szakaszainak karbantartására a MÁV Zrt. jövőre 6 milliárd forintot csoportosít át.
Az elmúlt 10 év legnagyobb volumenű, a MÁV saját forrásából megvalósuló beruházása során a tervek szerint hat hónap alatt
Loppert Dániel elmondta, hogy a szolnoki vonalon évente 19 millióan utaznak. "A teljes MÁV-Start közlekedés hetede ezen zajlik, jelentős elővárosi és a Debrecen irányába menő távolsági forgalmat is bonyolítanak" - tette hozzá.
A kommunikációs igazgató ismertette, hogy elavult az infrastruktúra a csaknem 100 kilométeres szakaszon. Mintegy 14 kilométeren van állandó és 9 kilométeren ideiglenes forgalomkorlátozás.
Az átépítés nagyrészt erre a 25 kilométeres szakaszra összpontosul majd, ezen belül is a Nyugati pályaudvar és a Kőbánya-Kispest közötti részre, ahol óránkénti 40-60 kilométeres sebességkorlátozás van érvényben.
A beruházás kimondott célja
"A beruházást követően megszűnik a sebességkorlátozás, így visszaállhat az óránkénti 80 kilométeres sebesség a szakaszon" - jegyezte meg Loppert Dániel.
Az Árpád híd a főváros legnagyobb forgalmú Duna-hídja, naponta átlagosan mintegy 150 ezer jármű halad át rajta. Az átkelő cserére szoruló dilatációs rendszerét a Colas szakemberei a nyári szünetben, a forgalom folyamatos fenntartása mellett, éjjeli munkavégzéssel cserélték ki. Megmutatjuk, mi történt a IX. pillérnél míg megpihent a város!
A BuildEXT irodájában elkészített tervek alapján alakítják ki a Tokaj-hegyaljai Tanuszodát.