A hatmilliárdos beruházásban többek közt a Nyugati pályaudvar és a Kőbánya-Kispest közötti sebességkorlátozást is megszüntetik.
Jövő áprilistól várhatóan hat hónapig tart majd az ország legforgalmasabb Budapest-Cegléd-Szolnok és Budapest-Vác-Szob elővárosi vasútvonal emelt szintű karbantartása. Az előbbi projekt részleteiről a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója számolt be az MTI-nek.
A pálya kritikus szakaszainak karbantartására a MÁV Zrt. jövőre 6 milliárd forintot csoportosít át.
Az elmúlt 10 év legnagyobb volumenű, a MÁV saját forrásából megvalósuló beruházása során a tervek szerint hat hónap alatt
Loppert Dániel elmondta, hogy a szolnoki vonalon évente 19 millióan utaznak. "A teljes MÁV-Start közlekedés hetede ezen zajlik, jelentős elővárosi és a Debrecen irányába menő távolsági forgalmat is bonyolítanak" - tette hozzá.
A kommunikációs igazgató ismertette, hogy elavult az infrastruktúra a csaknem 100 kilométeres szakaszon. Mintegy 14 kilométeren van állandó és 9 kilométeren ideiglenes forgalomkorlátozás.
Az átépítés nagyrészt erre a 25 kilométeres szakaszra összpontosul majd, ezen belül is a Nyugati pályaudvar és a Kőbánya-Kispest közötti részre, ahol óránkénti 40-60 kilométeres sebességkorlátozás van érvényben.
A beruházás kimondott célja
"A beruházást követően megszűnik a sebességkorlátozás, így visszaállhat az óránkénti 80 kilométeres sebesség a szakaszon" - jegyezte meg Loppert Dániel.
Többek közt az ár-apasztó műtárgy leszakadt rézsűjének helyreállításán dolgozik a HE-DO.
Megkezdődött a műszaki átadás-átvételi eljárás, 2024. november 15-én pedig a használatbavételi eljárás is elindult a székesfehérvári kórház Épkar és Fejér-B.Á.L. által épített új L épületénél.