2024.12.02, Hétfő
Az ország leginkább leterhelt vasútvonala újul meg
illusztráció - siofok.hu

Az ország leginkább leterhelt vasútvonala újul meg

mti

2019.11.03. 08:23 - Hegedűs Gergely

A hatmilliárdos beruházásban többek közt a Nyugati pályaudvar és a Kőbánya-Kispest közötti sebességkorlátozást is megszüntetik.

Hirdetés

Jövő áprilistól várhatóan hat hónapig tart majd az ország legforgalmasabb Budapest-Cegléd-Szolnok és Budapest-Vác-Szob elővárosi vasútvonal emelt szintű karbantartása. Az előbbi projekt részleteiről a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója számolt be az MTI-nek.

A pálya kritikus szakaszainak karbantartására a MÁV Zrt. jövőre 6 milliárd forintot csoportosít át.   

Az elmúlt 10 év legnagyobb volumenű, a MÁV saját forrásából megvalósuló beruházása során a tervek szerint hat hónap alatt

  • felújítják a vágányokat,
  • cserélik az ágyazatot, a felépítményt és a váltókat,
  • emellett szükség szerint javítják a biztosítóberendezéseket és a felsővezetékeket is.
     

Ezért van rá szükség

Loppert Dániel elmondta, hogy a szolnoki vonalon évente 19 millióan utaznak. "A teljes MÁV-Start közlekedés hetede ezen zajlik, jelentős elővárosi és a Debrecen irányába menő távolsági forgalmat is bonyolítanak" - tette hozzá.

A kommunikációs igazgató ismertette, hogy elavult az infrastruktúra a csaknem 100 kilométeres szakaszon. Mintegy 14 kilométeren van állandó és 9 kilométeren ideiglenes forgalomkorlátozás.

Az átépítés nagyrészt erre a 25 kilométeres szakaszra összpontosul majd, ezen belül is a Nyugati pályaudvar és a Kőbánya-Kispest közötti részre, ahol óránkénti 40-60 kilométeres sebességkorlátozás van érvényben.


Megszűnik a sebességkorlátozás

A beruházás kimondott célja

  • a szolnoki vonalon tapasztalható problémák kezelése,
  • a menetrend szerinti közlekedés javítása,
  • az új KISS típusú emeletes motorvonatok érkezéséhez szükséges infrastruktúra megteremtése
  • és az utasok megfelelő szintű kiszolgálása.

"A beruházást követően megszűnik a sebességkorlátozás, így visszaállhat az óránkénti 80 kilométeres sebesség a szakaszon" - jegyezte meg Loppert Dániel.

Mi épül?vasútfejlesztésNyugati pályaudvarSzolnokKőbányaKispest

Hírlevél

Hirdetés