Szigetvár erődjének újabb részeit mutatják be egy uniós támogatású fejlesztéssel a nagyközönségnek.
Miután nemrég beszámoltunk arról, hogy a nagyvázsonyi Kinizsi várban jelentős, 3 ezer négyzetmétert érintő fejlesztések indulnak el, most a NÖF Nemzeti Örökségvédelmi Fejlesztési Nkft. Szigetváron is belekezdett egy hasonló mértékű projektbe. A Zrínyi Miklós híres, török ostrom ellenes kirohanásának helyszíneként ismert várnak ennek befejeztével több része is méltó módon képviselheti majd a magyar történelmi örökséget.
Az uniós közbeszerzési adatok szerint a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) támogatásával rajtolhat el egy beruházás, mely a turistakedvenc vár több részét is fejleszti. A fejlesztés során számos helyszínt is érintenek majd a több részből műemléken belül a munkálatok, melyekre most keresik a kivitelezőt. Az épület teljes nettó alapterülete 1842 négyzetméter itt többek között
A beruházás összesen 1432 négyzetméterre terjed ki.
A földszinten három nyugati terembe fedett-nyitott kiállítótér (nettó 266 m2) épül, mellette előteret (nettó 335 m2) és kávézót alakítanak ki a kapualj keleti oldalán (nettó 617 m2). Az ágyútermekben szintén kiállítóteret adnak át raktár-műhely blokkal.
Az emeleti félbehagyott épületszerkezeteket részben elbontják és átépítik (60 m2), a zöldtető szigetelését, vízelvezetését és támfalait pedig újraépítik (760 m2). A földfeltöltést visszaállítják a két fő megmaradó épülettömb körül. A bejáratnál elbontanak egy felépítményt (60 m2), helyette kilátó terasz épül.
A jelenleg fabódéban működő jegypénztárat elbontják, az új jegypénztárat pedig a déli várkapu melletti támfal mögött alakítják ki.
Végül pedig a hidak és a Belsővár jobb bemutatására a jelenleg használt betonhíd helyére új, faszerkezetű gyaloghíd készül acél korláttal, az északnyugati bástya romos területén pedig kiállítást hoznak létre.
Környezetbarát gyárral erősít a német ZF Chassis Modules.
A KÉSZ Csoport kivitelezi a Flex autóelektronikai fejlesztését, mely a ZalaZONE-nal együttműködésben valósul meg.