A belvárosi szakaszon is elkezdik az állomások felújítását: itt a Swietelsky Építő Kft. végzi el a munkát
Márciusban az Arany János utca és a Ferenciek tere megállóhelyeken kezdi el a metrófelújítást a kivitelező Swietelsky Építő Kft. Korábban megírtuk, hogy két belvárosi állomás lezárásával folytatódik a 3-as metró korszerűsítése, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) legfrissebb sajtóközleményében megírta, hogy a ez a modernizálás március 9-én kezdődik el. A kivitelező Swietelsky Építő Kft. a teljes projektet (melynek számos más eleme is van) pedig 2022 végére zárja le.
Így a 3-as metró déli szakaszának rekonstrukciójával párhuzamosan, a belvárosi szakaszon is megkezdődik az állomások felújítása.
A metró hétköznapokon továbbra is Újpest-központ és a Nagyvárad tér között közlekedik.
Jelenleg csupán annyi változás várható, hogy az Arany János utca és a Ferenciek tere állomáson megállás nélkül haladnak majd át a szerelvények. A két állomás környéke sűrűn járó belvárosi felszíni járatokkal - a megszokottnál gyakrabban induló 2-es villamossal, a kiskörúti járatokkal és a Rákóczi úti autóbuszokkal - továbbra is elérhető marad.
A három ütemre osztott metrófelújításban a déli, Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest közötti szakaszon tavaly áprilisban kezdődött el a munka: az állomásokat itt a Strabag újítja fel. A korábban már megújított északi szakaszt márciusban adták át, itt hat állomást modernizált a Strabag Építőipari Zrt., az alagutakat és vágányokat pedig a Swietelsky Vasúttechnika Kft. újította fel.
A középső szakaszon a tervek szerint 2020 júliusától a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák metróállomásokon is elindul a korszerűsítés.
A Nyugati pályaudvar és a Semmelweis Klinikák állomások közötti szakasz teljes lezárása a déli szakasz forgalomba helyezése után, 2020 végén várható. A Nagyvárad tér és a Lehel tér állomások felújítása az utolsó ütemben, 2022-ben valósul meg.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.
14 ezer négyzetméteres üzem készül el 2026 második felére 31 milliárd forint értékben.