A projektbe a Mapei számos terméket szállított.
A Liget Budapest Projekt egyik lényeges eleme a földfelszín alatt épülő mélygarázs, 3 szinten jön létre, több mint 30.000 m2 korszerű parkolóhelyet biztosítva a növekvő autós közönségnek, illetve a Városligetbe érkező látogatóknak.
A parkoló kialakításához számos terméket szállított a Mapei Kft., többek között a mélygarázs gyantabevonatának megvalósulásához is hozzájárult, ami az épületszerkezet állagmegóvása mellett esztétikai élményt is ad a parkolót igénybe vevőknek. A Liget Budapest Projekt keretében a lebonyolítási és műszaki ellenőrzési feladatait az Óbuda-Újlak Zrt. és a Főber Zrt. végzi el.
Lehet páraáteresztő, de párazáró is, ami ebben az esetben a talajból érkező háttérnedvesség miatt fontos volt. Ide páraáteresztő rendszer kellett, mindamellett, hogy a gépjárművekről érkező eső, hólé és klíma kondenzvizet ne engedje át a szerkezetbe, korrodálva az épületszerkezetet és betonacélt.
Nagy vegyi ellenállás is szükséges volt, a felületre várhatóan érkező gépolajokkal, üzemanyaggal szemben. Valamint szén-dioxid záró képessége is fontos volt, hiszen a felületek karbonátosodása, a kipufogógázok jelenléte miatt tervezni kellett ezzel a veszéllyel is.
Merev vagy rugalmas, akár 0,3 mm repedés áthidalás jellemzi. Ez szintén nyomós érv volt, mivel az alaplemez repedésmentessége mellett, a födémek statikus és dinamikus mozgásából adódó repedések megjelenésével is számolni kellett a kivitelezésnél.
Nagy kopóállósága és tapadószilárdsága is fontos plusz pont volt a gyanta burkolatok mellett, mert a kerekek parkolóhasználati gumisúrlódása, illetve a kerekekre rakódó quarz homok jelentős terhelést jelentenek a felületeken.
Időjárásálló a várható szélsőséges hőhatásokkal szemben is.
Mindezek mellett nagyon alacsony a károsagyag (VOC) kibocsátása, ami manapság már elvárás egy „zöld tudatos” beruházás esetén és ebben a szintetikus Poliuretán és Epoxi anyagok szinte verhetetlenek.
További előnyök közé sorolható az igény szerinti csúszásmentesítés és a széles színpaletta is, az esztétikus megjelenéshez.
Ez utóbbi már alapkövetelmény, hiszen a mozgáskorlátozott, elektromos töltésű autók elhelyezése és az üzemiterületek megkülönböztetése kötelező, valamint a felületek világosszürkére történő színezése a mesterséges fény mennyiségének költségeit hivatott csökkenteni.
Egyértelmű előny az A2-es tűzvédelmi megfelelőség, ami a levegőbe tűz esetén kerülő füst mennyiségét csökkenti, valamint a tűz táplálásának minimalizálására is szolgál.
Az alapfelület egy tartós felületképzéshez állékony, szilárd, a várható együttes terhelést elviselni képes beton, vagy aszfaltfelület lehet.
Fontos szempont, hogy a felületnek tisztának, száraznak (a vizes bázisú rendszereknél nem szükséges), enyhén érdesnek és szívóképesnek, olajoktól, portól, szennyező anyagoktól mentesnek kell lennie. Továbbá a síklapúságnak és a lejtésnek, a funkciónak és az előírt követelményeknek is meg kell felelnie.
Mivel a rendszer 1-4 mm vastagságig épül fel, ezért nem képes kompenzálni az aljzatbeton lemez súlyos mechanikai és szerkezeti hiányosságait. Ezért fontos a hibák feltárása, korrigálása betonvarrással, kiegyenlítéssel gyantahabarccsal vagy gyorskötő cementes alapú kiegyenlítőkkel.
A felület előkészítés a parkolóház esetében golyószórás volt. Ez alkalmas arra is, hogy a vékony cementtej alatti súlyos hibák is felszínre kerüljenek, lehetővé téve azok javítását.
A rendszer alapja egy jól megválasztott Epoxi, ami képes mélyen beszívódni és erősen hozzátapadni az alapfelülethez, illetve képes felvenni a túlszórt tűziszárított quartz homokot, ami kötelező része a jól kivitelezett parkolóházi rendszereknek.
A homok sok szempontból előnyös választás:
A köztes réteg, vagy fedőréteg választása attól függ, hogy milyen rugalmassági elvárásai vannak az adott felületnek.
Alaplemez esetén elég 1-3 réteg színezett epoxigyanta réteg felvitele homok töltéssel és/vagy szórással, merev rendszerként. Köztes födém esetén javasolt min. 0,3 mm repedésáthidaló képességű membrán PU gyanta használata, szintén rugalmas fedőgyantákkal, igény szerint UV stabil termékkel.
Rámpák esetén a rendszer legfontosabb tulajdonsága a csúszásmentesség és teherbírás, ezért a repedés áthidalás elég, ha 0,15 mm, amit szintén PU gyantákkal lehet elérni és a lezárásuk is szintén rugalmas, fedőgyantákkal, igény szerint UV stabil termékkel történhet.
Továbbá a tetőszinti felületek esetén az elvárás többszörös, ezért a használt rétegrend is összetettebb. Alapozás után, nagy rugalmasságú membránt kell felhordani, majd egy teherhordó membránt is, amit szintén UV stabil és rugalmas fedőgyantákkal zárható (a rendszer nem pótolja a tetőszerkezetre kerülő vízszigetelést).
Amennyiben szüksége van szaktanácsra, vagy alkalmazástechnikai segítségre, kattintson IDE, hogy kivitelezése elsőre végleges lehessen!
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.