A STRABAG alakítja ki a Dunán a Neszmély-Dunaradvány rév magyarországi oldalához szükséges utakat és fogadóépületet mintegy 850 millió forintból. Várhatóan napi 600 személyautó használja majd a kompot.
Újabb olyan beruházás léphet a kivitelezési szakaszba, mely a magyar-szlovák határ könnyebb átjárhatóságát javítja. Miközben Komárom új Duna-hídja egyre közelebb kerül az átadáshoz és az Ipolyon több határátkelő-híd építkezésének előkészítése is jól halad, nemrég kiderült, hogy a több éve tervezett Neszmély-Dunaradvány (Radvaň nad Dunajom) rév magyar oldalán a STRABAG Építő Kft. dolgozik majd. A közbeszerzési értesítő adatai szerint az eredetileg becsült közel 1 milliárd forintos nettó ár helyett 849 millió forintért vállalta el a munkát a cég.
A fejlesztés teljes összege közel 1,8 milliárd forint, a beruházás 85 százalékát európai uniós forrásokból, a fennmaradó 15 százalékot magyar és szlovák költségvetési forrásokból fedezik - derül ki a hajozas.hu korábbi híréből. A projekt elékészültével a túlnyomórészt magyar lakosságú Dunaradványba és térségébe Magyarországról egy korábbi 40 kilométeres kitérő kihagyásával lehet majd eljutni.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában a STRABAG-nak két fő feladata van: a Komárom-Esztergom megyei révhez szükséges útépítések és a kompkikötő épületének fejlesztése.
Az útépítés Neszmély belterületén a Fő úttól (országos jelzés szerint ez a 10-es számú főút) indul a Nyáraska utca és Révész köz kereszteződésénél. A kompkikötőhöz vezető 2x1 sávos út a Révész közön halad 286 m hosszon, ezt a szakaszt felújítják. A Révész köz végén az új építésű, 2x1 sávos, 149 m hosszú út vezet majd a Duna-partra, ahol egy 99,5 m hosszú rámpa készül el.
A komp kikötőjét itt építik ki:
A STRABAG a magyar oldalon 28 parkolóhelyet épít (a szlovák oldalon 9 helyet alakítanak ki, a partner fél beruházásában). Emellett többek között a közművesítési munkákat is elvégzik a projektben.
A becslések szerint naponta 600 személyautó veszi majd igénybe az új átkelési lehetőséget.
A kompot a Magyar Közút Nzrt. szerzi be. A szlovákiai oldalon megvalósuló fejlesztésekért az Ister-Granum EGTC felel.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.