A VEMÉVSZER kivitelezésével valósul meg a régen várt várpalotai fejlesztés.
Egy évvel ezelőtt írunk arról, hogy a várpalotai új uszoda építését a veszprémi központú VEMÉVSZER Építő- és Szerelőipari Kft. vállalta el. A makoveczi organikus stílusú épület 1,195 milliárd forintból a BMSK Beruházási, Műszaki Fejlesztési, Sportüzemeltetési és Közbeszerzési Zrt. (BMSK) beruházásában valósul meg 1100 négyzetméteres nettó alapterületen, két medencével.
A projekt előrehaladásával kapcsolatosan Miklós Attila, a VEMÉVSZER fő-építésvezetője adott tájékoztatást lapunk megkeresésére. A szakember beszámolt arról, hogy a projekt 2020 februárjában a munkaterület átadás-átvétellel kezdődött.
Említette, hogy a kivitelezés során kiemelt figyelmet fordítottak a természetvédelemre, így kihívást jelentett, hogy a pince alapozásánál úgy közelítsék meg az egyik platánfa gyökérzetét, hogy az ne dőljön ki, és ne okozzanak kárt benne. Hozzátette azt is, hogy az épületet úgy kellett felépíteni, hogy a területen található 60 éves 30 centiméter átmérőjű eternit víznyomócső ne sérüljön meg.
A technológiákkal kapcsolatban a szakember elmondta, hogy az épületen nagyrészben hagyományos technológiákat alkalmaztak, úgy, mint a lemezalap, a kerámia falazatok és a hagyományos fedélszék. Az uszodatér tetőszerkezetét 60 centiméteres íves, rétegragasztott tartók tartják, melyek kialakítása légiessé, nyitottá teszi a teret. Az épület jelentős része 44-es okostéglával készült, kivétel az uszoda fala, ahol a jobb helykihasználhatóság miatt kőzetgyapottal töltött kerámia falazóelemet alkalmaztak.
A medencetérben valamint a pincében a vízzel érintkező felületek betonját Penetron nevű adalékanyaggal kezelték, így ezek a felületek önmagukban is vízzáróvá váltak egyéb burkolás, kezelés nélkül is.
Miklós Attila kiemelte, hogy a rétegragasztott tartók beemelése öt nap alatt elkészült, ami egy rendkívül látványos és gyors munka volt. A tető rétegrendi kialakítása, fóliázása, cserepezése, bádogozása pedig különösen szép feladatot jelentett, hiszen nap-nap után vált egyre szebbé az épület.
A beszámoló során lapunkat a számok nyelvén is tájékoztatták a beruházásról:
A koronavírus okozta helyzettel kapcsolatban az építésvezető megemlítette, hogy 2020 tavaszán, majd idén télen is bevezetett korlátozások miatt a külföldről érkező áruk szállítási határideje jelentősen megnőtt.
Hozzátette, hogy a kialakult helyzet miatt igyekeznek a lehető legnagyobb arányban hazai beszállítókkal és kivitelezőkkel dolgozni. Amennyiben pedig lehetőség van rá, előnyben részesítik a környékbeli kisebb vállalkozókat a nagyobb létszámú cégekkel szemben.
A folyamatban lévő munkálatokkal kapcsolatban a szakember elmondta, hogy az épület tetőfedése elkészült, jelenleg a bádogos kapcsolatok kialakítása zajlik. Az öltözők, zuhanyzók, irodák burkolása elkészült, az uszodatéré most kezdődik. A külső közműépítés kezdése szintén a napokban várható. A homlokzati kőburkolatok elkészültek, a homlokzati színvakolatok előkészítése zajlik.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.