2021.09.18, Szombat
Eldőlt, ki tervezi a budai fonódó villamoshálózat második ütemét
Fotók: BFK

Eldőlt, ki tervezi a budai fonódó villamoshálózat második ütemét

magyarepitok.hu

2021.04.16. 14:01 - Kalácska-Nagy Nóra

A budai fonódó villamoshálózat fejlesztésével lehetőség nyílik a villamosvonal Szent Gellért tér és Budafoki út/Dombóvári út közötti meghosszabbítására.

Hirdetés

Tavaly év végén jelent meg a közbeszerzési felhívás a budai fonódó villamoshálózat következő ütemének teljes körű engedélyes és kiviteli terveinek elkészítésére. Új hír, hogy a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. készítheti el a végleges egyesített engedélyezési és kiviteli terveket – derült ki az uniós közbeszerzési adatokból. Mint ismeretes,

a budai fonódó villamoshálózat fejlesztése a második ütemben a Duna partján folytatódik a Szent Gellért tértől délre a Műegyetem rakparton és a Pázmány Péter sétányon át a Kopaszi-gát térségéig.

Fotók: BFK

A BFK beruházásban megvalósuló projektre korábban már készültek tervek, de a kormány és a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) döntése alapján ezek átdolgozására volt szükség, hogy

minimálisra csökkentsék az érintett fák számát, illetve a parti gyalogos és kerékpáros útvonalat végig akadálytalanul biztosítsák.

A Főmterv így az előzményes tervező által készített kiviteli terv teljes felülvizsgálatára és áttervezésére is szerződött.

 

Az új villamosvonal kapcsolódik a Déli körvasúthoz is

A budai fonódó villamoshálózat második ütemének fejlesztésével lehetőség nyílik a villamosvonal Szent Gellért tér és Budafoki út/Dombóvári út közötti meghosszabbítására, így a ma gyors ütemben fejlődő, közösségi közlekedéssel azonban gyengén ellátott dél-budai városrész jobb kiszolgálására is.

A Műegyetem rakparti villamosvonal célja, hogy e dél-budai térség lakói és az ott dolgozók minél kevesebb időt töltsenek utazással, és az autó helyett inkább a közösségi közlekedést válasszák.

Ehhez szükség van a fenntartható kötöttpályás közlekedési módok, így a villamosközlekedés fejlesztésére is. A budai fonódó villamoshálózat Műegyetem rakparton megépülő második ütemének köszönhetően

javul a dél-budai városrészek közösségi közlekedése, javulnak a kerékpározási lehetőségek, és növekszik a zöldfelületek aránya is.

Az új villamosvonal egyben kapcsolatot teremt az 1-es villamossal, illetve átszállási lehetőség adódik a Nádorkert megállónál a Déli körvasúttal is. Az áttervezendő villamosvonal megteremti az Észak- és Dél-Buda közötti ma még hiányzó kapcsolatot, de közvetlenül elérhetővé válik a pesti belváros is.

Fotók: BFK

Egybefüggő rakparti sétányt és kerékpárutat is építenek

A fejlesztés során

  • 7 pár új akadálymentes megállóhely létesül,
  • 2,8 kilométer új kétvágányú villamospályát építenek ki, melyből 1,2 kilométer új, füvesített burkolatú lesz,
  • a Műegyetem előtti felső rakparti szakaszt rendezik, a Műegyetem rakparton és a Pázmány Péter sétányon korszerű forgalmi rendet és városképet alakítanak ki,
  • 3340 méter közúttervezési feladatot végeznek el a Szent Gellért tér – Budafoki út és Dombóvári út csomópontja között,
  • a Déli összekötő vasúti híd alatti járdát és kerékpárutat kibővítik,
  • a folytonos rakparti sétányt és kerékpárutat kiépítik a Szent Gellért tér és a Rákóczi híd között,
  • emellett megőrzik a Pázmány Péter sétányon - a tervek módosításával - a fasorokat.

Galéria

Mi épül?Főmterv Mérnöki Tervező Zrt.Budapest Fejlesztési Központ (BFK)Budapestbudai fonódó villamos

Hírlevél

Hirdetés