A Weinberg újabb munkája ért fontos mérföldkőhöz: szerkezetkész állapotába került a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér új hangárja.
Legutóbb áprilisban számoltunk be a Budapest Airport területén zajló, az Aeroplex Kft. saját beruházásaként megvalósuló fejlesztésről, melynek részeként új hangár épül. A szélestörzsű repülőgépek teljes körű kiszolgálására is képes létesítmény építkezése 2020 októberében kezdődött meg, a kivitelezést a Weinberg ’93 Építő Kft. végzi.
Most arról kaptunk hírt, hogy jelentős pillanatához érkezett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren épülő hangár építési fázisa:
a szerkezet elkészült, az utolsó keretállás (kapu keret) beemelése is megtörtént, ezért hétfőn felavatták az Aeroplex Közép-Európai Kft új hangárának legmagasabb pontját, amely több mint 30 méter magasan emelkedik ki a repülőtér épületei közül.
A közel 8200 négyzetméter alapterületű hangár jövő februártól várja a partnereket. Az új és jövőbe mutató épület építéséhez
összesen 850 000 kilogramm acélt, 96 db 6 méter mély vasbeton cölöpöt, 2900 köbméter kiváló minőségű betont, 34 000 db csavart, valamint több mint 920 darab oldalfal panelt használtak fel.
Az oldalfal paneleket speciális alpin technikával illesztették a helyükre.
Annak érdekében, hogy a szoros határidő tartható legyen, a Weinberg több munkafolyamatot végez egy időben, így a szerkezet építésével párhuzamosan zajlik például a fal- és tetőburkolás.
Ezt követően a munka az ipari padló készítésével folytatódik. Első lépés a padló alatti rétegrend véglegesítése, majd erre kerül a teherhordó beton réteg. A végleges padlószerkezet 2021 szeptember végére készül el, ezután az építmény készen áll a hatalmas hangárkapu beépítésére.
A teljesen kinyitható hangár kapu 75 méter széles, és 17,5 méter magas, amely tolókapuként funkcionál. A tolókapu nyitott állapotában olyan látszatot kelt, mintha a műszaki előtér felé teljesen nyitott lenne a hangár.
A tolókapu érdekessége, hogy középen a tetejére egy 3x5 méteres kiegészítő kapu készült, azért, hogy a szélestörzsű repülőgépek legmagasabb része, a függőleges vezérsík is beférjen.
A szerkezet elkészülését követő bokrétaünnep eredete egészen a 14. századig nyúlik vissza. A hagyományok szerint az épület legmagasabb pontjára bokrétafát, koszorút állítanak, vagy bokrétacsokrot helyeznek el, ezzel megköszönve az építésznek és a tulajdonosnak a munkát, másrészt Isten áldását kérve a házra.
A pohárköszöntő szokás szerint egy pohár borral vagy pálinkával történik, amelyet a háztulajdonos egészségére isznak, majd a tetőről lehajítják a poharat.
Ha a pohár összetörik, minden jól fog alakulni, de ha épen marad, az rossz előjelnek számít és természetesen a ledobója számára is nagy szégyent jelent.
Az ünnepi beszédet követően legtöbbször az építkezés helyén bokrétaünnepi lakomát tartottak. A háztulajdonos a lakomával mond köszönetet az építkezésen dolgozóknak.
A bokrétaünnepre a munkában résztvevők mellett a többi segítőt, és az építési vállalkozó képviselőjét is meghívták, mely remek alkalom volt arra is, hogy bemutassák az építkezés aktuális állását.
A Liszt Ferenc Repülőtér közelében építkeztek.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.